Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, November 12, 2011

monolog

salam sahabat semua...

monolog sendiri~

aku bukan wanita hebat

aku suka menulis tapi 
tidak sehebat karyawan negara

aku suka menyanyi
tapi suaraku tidak sesedap mereka dan kamu semua

aku suka merias rumah
tapi bukan seperti designer yang terpelajar 

aku suka memasak
tapi bukanlah sedap mana
sekadar mengenyangkan perut aku dan suami

aku ingin menjadi wanita seperti sumayyah
yang matinya adalah syahid
tapi layakkah aku?

aku suka bersolek
tapi masih tidak secantik kamu
namun aku tetap bersyukur

aku adalah seorang isteri
tetapi aku tidak setaat siti hajar
adalah lambang wanita sejati yang taat kepada 
suami dan perintah Allah
yang sanggup berkorban apa sahaja

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!