Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, February 11, 2012

AKU MENGELUH

aku selalu mengeluh lelah, penah dan sangat perlukan waktu yang secukupnya, tapi aku lupa waktu yang aku ada sebenarnya cukup buat aku, bukan waktu tidak mencukupi tetapi aku sendiri tidak menghargai waktu itu. ajaibnya waktu.. buat aku sentiasa melihat intipati kehidupan aku seharian.. samada intipati itu berguna atau tidak.

waktu juga buat aku melihat diri aku, semakin waktu menginjak dan usia aku juga begitu. kini aku terasa semakin kesuntukkan.. kerana aku tak tahu bila pula waktu aku akan tiba.


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!