Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, February 11, 2012

AKU SEDIH KERANA ITU AKU


aku sedih kerana hati aku tersentuh
aku sedih bila apa yang aku mahu
tidak menjadi milik aku
aku sedih bila apa yang tersirat
tak mampu aku lepaskan
aku sedih bilamana kebahagiaan yang aku dambakan
belum lagi aku nampak
aku sedih, bila cinta seolah tiada harga
aku sedih bilamana dia
membiarkan aku menangis tanpa mengesat airmataku
aku sedih kerana segala yang didepanku
aku tanggung sendiri
aku sedih bila hati terguris dengan setiap kata-kata bisanya
aku sedih bila tiada bantuaan dari dia yg aku sayang

namun, aku perlu tabah.
aku perlu memberitahu pada diriku
bahawa Allah sudah cukup adil buatku
mahu apa lagi hatiku?




Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!