Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Sunday, May 6, 2012

Kuih Belanda

bertahun tahun dari kecil sampai ke dewasa ini suke sangat makan biskut ni, kalau dulu hanya mampu beli yang timbang je, walaupon tak sedap (ermm biskut murah kan) namun, suke punya pasal sekilo pon boleh di habiskan.. dan sepanjang tempoh itu nisah tidak pernah tahu nama jenis biskut ini..

namun baru baru ini, nisah pergi beli biskut ni.. saje nak makan kudap kudap kat opis, baru nisah terperasan bahawa nama biskut ni adalah Kuih Belanda..

mana ghupe kuih belanda ni?

ni lah ghupenya

<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>

 




selamat berhujung minggu semua peluk erat

(^_^) monolog cermin hati >> mesti korang jugak selalu makan kan?

4 comments:

  1. hehe..ini rupanya kuih belanda....huhuhh.ingat apa tadi...
    :)

    ReplyDelete
  2. izan.. kan.. nisah tahu pun sebab ada cetak kat kotak tu, dulu masa kecik2 panggil biskut rokok, sbb bentuk cam rokok then makan pon ala2 isap rokok gitu.. hehe :)

    ReplyDelete
  3. memang namanya kuih belanda ker..baru tahu..^_^

    ReplyDelete
  4. iizza, a'ah la.. nisah tau pon sbb tgk kat kotak tu.. kalo tak belek kotak tu, smpai ke sudah tak tau nama nye hehehe

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email