Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, May 1, 2012

Ketam Masak Cili

Alhamdulillah sampai & sempat juga nisah sampai ke hari ini.. seperti yang di jangka, cuaca memang tidak mengizinkan kami pergi islang Hoping, malah rancangan yang kami rancangkan tidak dapat di jalankan memandangkan hujan dan kepenatan..
oleh itu, projek masak memasak telah dilaksanankan..

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

KETAM MASAK CILI saya dah siap..
dengan ini, saya ingin mengajak kawan-kawan menjamu mata ye, sebab nak menjamu selera..
ketam ni dh habis sewaktu entry ini di taip (^_^)

jom tengok, hasil air tangan nisah..


dah siap..
mungkin kawan-kawan tengok takde selerakan.. sebab ketam ni nampak plain je..
tiada sebarang gubahan atau deko..
didalam resepi perlu ada daun ketumbar atau di tabur dengan daun bawang & daun sup..
tapi kat umag nisah xde dua-dua daun ni, so takde la sebarang perhiasaan di permukaan ketam cili ni..


sebagai penambah menu, nisah masak suun campur..
yang ni tak de nama masakan, sebab main campak2 je..
dalam ni ada, suun, potato, mushroom, & fishball...

sedia untuk di makan.....

apa menu anda? ke mana anda hari ini?
semoga perjalanan anda selamat & bergembiralah di sisi keluarga yang tercinta

(^_^) monolog cermin hati >> berbahagialah & syukurilah kurniaan yang telah Allah berikan menjadi seorang wanita & isteri..  

4 comments:

  1. cantik ketam tu nisah. hehe, kalau kros mmg buang je penutup/cengkerang dia. rasa mcm menyibuk je shell tu

    ReplyDelete
  2. kak ros: hehe sebelum sebelum ni nisah masak mmg buang cengkerang pun, tp nak snap tu yg biar shell tu, tp serius memang susah makan, habis kiri kanan tangan digunakan semata-mata nak makan ketam ni :)

    ReplyDelete
  3. ketam masak rendang ker..nampak sedap..kalau iza pn iza buang cengkerangnya..makan nnti senang xyah nk kopek-kopek dah..^_^

    ReplyDelete
  4. hehhe iizza nampk cam rendang ke? heheh alaaa nisah masak cili la.. mgkn cebisan telur tu buat struktur rencah tu nmpk rendang kan.. :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email