Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, June 18, 2011

selagi tak tutup mata...

salam dear all..

erm selagi kita tak tutup mata, maka kite kena keje keje keje keje..

walaupun pade ari cuti, jika keje banyak.. maka kenalah dtg kerja.. 

ini lah cerita nya pada hari jumaat yang indah itu... 

semalam... (jumaat tersebut) seluruh rakyat negeri kedah menikmati nikmat cuti yang pasti telah merancang rangan untuk seisi keluaga (pada yg berkeluarga) merancang untuk dating (mana yg masih bercinta) hehehe dan nisa plak merancang untuk ke ofis bagi manghabiskan keje, tapi sampai sekarang x abis lagi.. adoiii ape cer ni beb!!!!!

memndangkan semalm adalah ari cuti maka di ofis cume ade 5 orang sahaje yg datang kerja.. yang lain?? dorang sume pakat2 demam, selsema, excuse, bercuti.... maka tinggal lah beberapa kerat je, bile bos msk je jer.. muke die pon dah ketat.. hehhehe sian boss, nasib baik x bad mood.. kalo tak abislah kami sume hehehhe.. last last plak sorang dr kami balik solat jumaat terus x dtg sebb beliau MIGRAIN laa plak.. maka tinggal kami 4 orang je..

agak2nye bile laaaa keje nak siap nih??? badan dah penat, ni silap2 aribulan ni minggu depan kena keje lagi nih.. adoiiiiii makin demam la kami ni... tp nak wat mcamane kan sume tu dah tanggunjawab, bagi orang islam plak kerja tu adalah salah satu dr ibadah, maka lakukanlah dengan yang terbaik dan ikhlas.. kerana pulangannya bukan sekadar di dunia, maka di akhirat kelak akan mendapat balasannya. so selagi tak tutup mata, marilah kite menunaikan salah satu tanggungjawab selagi kite bernyawa....

maka dengan ini, marilah kite berkongsi kerja kerja yang perlu nisah siapkan secepat mungkin. 
sekian terima kasih.



ni salah satu image yg ade atas meja, walaupon nmpk sket, tpi byk yg remeh temeh & pening2 kepala


 okey ni salah satu sudut dari meja nisah, sangatlah crowded, tu menandakan nisah buat kerja yeee




dan ni adelah muke nisah ye, sengaja capture separuh je, sebab x nk korang tgk muke nisah yg agak stress ngeh ngeh ngeh

2 comments:

  1. mesti comel muka dia yg tgh stress tu.. dah lama x tgk.. ;p

    ReplyDelete
  2. ibu aqil : alaaaa muke mmg chumel tp skang sudah tukar ke chumut pulokk hikhikhik

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email