Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, October 14, 2011

salam semua sahabat cerminHati nisaHidHam..

entah arrr tak tau nak start dari mana..

ternyata manusia takkan lari dari ujian yang mencabar diri.. semakin hari saye lalui hari2 ini semakin hati saya seolah semakin patah semangat terasa ingin sekali membawa diri jauh dari dia. kalo itu yg terbaik. ingin saye lakukan... tapi apakah yang membuat saye terus berdiri di sini? kerana sayang yang masih ada, masih ada cinta yang terpahat. takut2 rindu yang berkumpul menjadi perasaan yang sangat mencengkam jiwa.


Ya Allah terluka hati ini dengan perlakuannye, sangat terluka sehingga airmata ini sudah menjadi teman yang setia buat diri ini..

Ya Allah, tak mampu nak luahkan bagaimana.. dan pastinya Kau tahu bahawa saya sangat lemah dalam melalui ini semua.. Kau berilah saye kekuatan untuk terus menjalani kehidupan ini.. andai ini sebuah jalan cerita hidup saye, berilah saya ketabahan yang kukuh sehingga saya mampu melaluinye.. Ya Allah saya akan selalu cuna buat yang terbaik, biarlah tidak nampak di matanya, cukuplah sekadar Kau Maha Mengetahui.. sesungguhnya saya sangat memahami, Allah tidak pernah berjanji bahawa hidup ini mudah dan senang, namun Ya Allah Kau telah berjanji bahawa Kau akan sentiasa bersama disisi untk menemani memberi kekuatan kepada hamba yang lemah seperti saya.. 



Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!