Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, September 13, 2013

Apalah nak di bangga

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

Salam Jumaat Ya Ukhti.. 

Apa nak dibangga pada wajah,
Apa nak diriak pada gagah,
Kuat atau lemah,
Buruk atau indah,
Itu semua pinjaman Allah,
Wahai teman-teman sedarlah,
Bongkak mana pun kita melangkah,
Hebat mana pun tutur dan petah,
Hakikatnya kita hanya insan lemah,
Jangan buat Allah marah,
Kerana balasanNya kita tak betah,
Sedar dan ingat-ingatlah,
Kita semua bakal jenazah,
Yang akan hancur dimamah tanah...

(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> 

"jangan cepat melatah, jangan cepat megah. itu semua dari Allah. Ingatlah!!"

12 comments:

  1. alhamdulillah..terima kasih atas cetusan yang baik dan bagus sebegini :)

    salam jumaat!

    ReplyDelete
  2. Salam Ya Ukhti nisah yg omey gebu like tami ^_~

    Saye bangga sbb saye comel dimata en somi.. buleh gitu.. ehehe..nk jugak.. -_-"

    alhamdulillah..sifat seorang muslimah itu asalah dgn merendah diri..

    ReplyDelete
  3. setuju tu nisah.. smuanya adalah pinjaman Allah semata.. bebila masa Dia boleh ambil balik.. makanya tak usah RIAK. ;)

    ReplyDelete
  4. salam kak,,huwaaa lame tak jejak sini,,sorry,heheh rindu kak nisah,,=) im cominggggg

    ReplyDelete
  5. betui tu, tiba masa Allah nak ambil nyawa memang takleh nak buat apa dah kita2 ni..

    ReplyDelete
  6. salam k.nisah.. cma dtg melwat kawasan.. :)

    ReplyDelete
  7. betul tu, kita insan yang lemah
    tiba masanya kita terkulai,
    ke tanah jua kita bersemadi

    ReplyDelete
  8. salam nisah..betul tu apa kata nisah...setuju sgt

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email