Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, September 9, 2013

Rahsia Surah Al-Kauthsar

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...



Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga.Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-

1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa,mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya’allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bengkak,sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x,mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x,Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.


SUMBER : mukaBuku

(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> 
"hari ISNIN berlabuh lagi.. huarrgghhhhhhhh liat betoi nak bangun pagi. Gara-gara keliatan yang liat, lepas subuh terus tido balik. buka je mata dah pukul 8am. macam lipas kuding lompat katil. ohh NO takmahu punch card merah. TAK MAHUUUUUUUUUUUU......

eh, petang ni ada CINTA JANNAH lah. FALL IN LOVE LAh over again and again"

"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


6 comments:

  1. Salam K.Nisah suweeettt... ^_^

    monin monin ^^
    ehehe..same kekdahnya..cni sejukkkk je...rase nk tarik selimut tido balik lps subuh td..bahaya...bahaya... :p
    alhamdulillah...dah buat cma baca 1 surah lg pagi ni..
    Surah ni selalu cma baca pd anak soleh & solehah seri & faiz tu... buat lembutkan hati depa..
    alhamdulillah..sikit2..dah mula nmpk kesan.. :)
    tenkiu for sharinggg...


    *merahtakpunchcardtd* ?

    ReplyDelete
  2. Kakak nak tambah satu lagi kalau masak jadikan amalan berzikir masakan akan lebih sedap Insya-Allah..

    ReplyDelete
  3. byk kelebihan dlm surah ni.. yg 1st tu jom slalu amalkan.. mana tau Allah makbulkan doa utk kita dpt zuriat. =)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email