Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Thursday, September 5, 2013

Ding Dong !! Ding Dong !!

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

Tajuk entri. Nisah pon tak tahu nape nak letak tajuk tu.
bila malam-malam. sesorang di rumah.
jejebons sedang enak beradu.
tiada kejar mengejar untuk malam ini.
terasa sunyi lah pulak.
biasanya . lepas Isyak, mereka akan bermain berkejaran satu rumah.
habis diredah kepala, perut, kaki ummi.
silap-silap vontot ummi dijadikan tempat persembunyian. (sarcastic punye kanak-kanak!!)
tapi malam ni rumah sunyi sepi. tidak kedengaran desiran tapak kaki. ummi pula senyap tanpa kata-kata.
kalau tidak, mulut ummi lah yang terjerit-jerit suh mereka diam. sebab tak menahan di buat perut ummi ni macam jambatan Pulau Pinang je.

mungkin kerana hujan siang tadi, malam ni terasa sejuk. buat mereka cepat tidurnya..
oo sunyinya rumah. kesunyian itu buat ummi menaip entri di malam-malam ini .
tanpa motif.

bila Abang Muhammad Kazim Haidar belajar nak buat peace!! so bibik pon joinlah buat2 tak tahu (^_~)

semoga Adik Nur Izzati Humairah menjadi anak SOlehah . InsyaAllah (^_~)

tatkala tekak teringin nak makan Donut, sedangkan acuan tiada didapur. maka terjadilah Donut Boolatt-Boolat. "Bukan Sekadar Rupa" hehhehehe



(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> "malam jumaat yang berlalu. hilang lagi satu malam yang takkan kembali. InsyaAllah, ada hari esok yang menanti"

"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


3 comments:

  1. Tak kisah la tajuk apa pun kak, janji ada isi ;)

    ReplyDelete
  2. Salam K.nisah sayammm...

    huhu.. dmalam hari menaip entri..
    ganas jugak budak jejebons tu berlarian didlm umah.. mesti riuh rendah.. hihi..

    omeynye Abang Muhammad Kazim Haidar & Adik Nur Izzati Humairah ni...
    alhamdulillah...mmbesar dgn sihat & cerdas ye sayang..

    erkk..lapo..ade lg tak donat tu..?? huhuhu

    ReplyDelete
  3. seronok kan tgk anak2 bulus berlari..mmg kecoh..hihihi.. comei la baby zati pakai tudung....in shaa Allah jd anak yg solehah nanti.. =)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email