Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Sunday, April 3, 2011

janji dan kita

Ramai antara kita yang selalu berjanji antara satu sama lain, tak kisah la perjanjian tu di buat antara bf ke gf, ibu ke ayah, ibubapa ke anak2, suami ke isteri atau sebaliknya. Namun ramai plak yang suke atau terlupe pada janji, tak kisahla apa jua janji yang telah di buat, promise is promise.  Seperti biasa la manusia sentiasa lalai dengan diri sendiri, jadi kalo diri sendiri pon dah lalai inikan pulak nak ingat janji pada orang kan kan kan kan.. so pade sape2 yang suke berjanji tu lebih baik jangan berjanji, sebab kalo dah berjanji org akn tuntut x pon menjadi bahan bual bicara atau bahan mengata, kan ke tak pasal pasal dapat kutukan atau tuntutan secara FOC.  Erm.. janji kan satu perkataan yang sangat sensitive, tak kisah la pada siapa pon kite berjanji, pada org yang mendengarnya pasti akan tertanya atau ternanti., so berhenti lah untuk berjanji, sekiranya kita tau kita tak mampu melaksanakan.

Janji mempunyai banyak pandangan, setiap manusia mempunyai banyak pemikiran yang berbeza2, jadi terpulanglah kepada anda untuk mendenifikasikan makna janji tersebut. Yang pasti jika anda buat, anda dapat J

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!