Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, April 13, 2011

keluarga

Salam Sume..

hari ini, nisah duk melepak kat umah je.. tengok mak wat kuih tolong mak wat dadih jagung.. tido petaNG same2 gan mak.. oo sangat beshnye.. (^_^)

menghabiskan mase bersama keluarga adalah satu waktu yang sangat berharga bagi sume orang..
kesian n simpati pada sape2 yg tiada ibubapa, keluarga.. hidup tanpa sesiapa.. tiada ibu yg perlu di sayangi, tiada ayah untuk di kasihi.. tiada adik beradik untuk bergurau senda.. sedey kan?

pada kite yang masih ade mereka, bersyukurlah.. kerana Allah memberi kite ruang untuk hidup bersama-sama mereka, pada mereka yang tiada pasti mencari2 dan mengharapkan ade keluarga ade menemani..
namun walau apepun yg berlaku, siapepon kite.. idup kite kena teruskan.. jangan sesekali putus asa.. kerana setiap kejadian adalah kehendak Allah yang Maha Mengetahui, mungkin kite tak tau ape kebaikan dan keburukan namun Allah itu Maha Mengetahui, pasti ujian yang di berikan atas dasar kemampuan kite sendiri.. 

Mengingatkan pada diri nisah sendiri dan anda di luar sana, bersyukurlah sentiasa atas ape yg telah di kurniakan, jangan sesali setiap ape yang berlaku.. bangkitlah agar kite selalu bersemangat, jadi lah penyokong pada orang sekeliling kite, kerana siapapun mereka kadang2 kite perlukan sokongan dari mereka juga. kite mungkin boleh berdiri di kaki sendiri tanpa bantuan sesiapun namun dalam satu satu hal yang lain, kite perlukan seseorang yg akan menemani kite atau menjadi tulang belakang kite kelak.

pada suami mohd idham hj khamis, terima kasih atas segala2nya.. nisah doakan agar kita akan menjadi suami isteri yang baik untuk hari ini dan selama2nya..

pada arwah ayah Mat NOh Bin Ahmad yang di kasihi, sesungguhnya pengorbanan setiap titik peluh mu dulu  itu tidak mampu nisah balas dengan apa2pun namun.. setelah ayah pergi hanya kiriman doa yang mampu nisah kirimkan tanda kasih sayang nisah pada mu..

pada bonda Bonia binti Paina, kasih sayangmu lebih besar dan dalam dari lautan.. jerit pekikmu, nasihatmu, marah mu, rotan mu.. mengajar nisah menjadi kini dalam keadaan ini skrang, dan pastinye ucapan terima kasih itu tidak akan mampu menandingi segala pengorbananmu membesarkan nisah sehingga kini. namun nisah sentiasa akan cuba buat yang terbaik, agar dirimu sentiasa bahagia seperti bonda lakukan pada nisah dari dulu hingga sekarang. Terima Kasih.

buat kakak2ku Shamsiah Mat Noh & Nizah Mat Noh andalah penyeri hidup ku, susah senangku hanya andalah tempat nisah mengadu.. setiap tawa kalian adalah pengubat jiwa nisah yang lara..  

buat abang2 iparku, Mohd Yunus Bin Arshad & Mohd Zaki Bin Abd Halim.. kalian lah pelengkap kekurangan di dalam keluarga kami, pasti nya kasih sayang nisah pada kalian akan abadi hingga ke akhir hayat nisah....

buat Ibu & Abah Mertua ku, Hj Khamis Bin Seman & Hjh Kamisah Binti Mani, terima kasih kerana sudi menerima diri nisah seadanya, walaopun kadang2 kite sering tidak sependapat, namun di dalam hati ini.. kalian lah antara pelengkap idup nisah sepanjang hampir 4 tahun ni...

buat adik2 ipar ku, marliana hj khamis, mohd imran hj khamis, mardhiyyah hj khamis.. kenangan bersama kalian tak pernah kak long lupa, terima kasih.

buat biras2 ku awaludin bahron & masitah saad.. terima kasih menjadi sebahagian keluarga kak long..

dan pada mereka2 yang tidak mempunyai apa yg nisah ade kini, bersabarlah.. hari anda pasti akan tiba hanya Allah yang Maha Mengetahui...  jangan sesekali putus dari doa, jangan sesekali melalaikan kewajipan yang telah Allah perintahkan, jadilah hamba yang taat kepada Allah, pasti Allah tidak akan lupa pada kita... InsyaAllah... (^_^)

2 comments:

  1. Akak pun dah hampir 3tahun kehilangan bapa..lepas kehilangan arwah,baru kita sedar yg kita perlu menghargai org2 sekeliling kita terutamanya keluarga.

    ReplyDelete
  2. betul akak, kehilangan mereka buat kite belajar sesuatu (^_^)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email