Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, April 15, 2011

susahnye hidup ni

Salam cemue.. anda sihat tak ari ni?

banyak kali nisah dengar org selalu merungut: 
susahnye hidup ni
kenapa aku yang dapat susah ni?
setiap kali aku je yang dapat susah, kenapa?

dan adakala, kite sering mengeluh bile dapat kesusahan tu kan..


tapi sebenarnya, Allah tak pernah berjanji bahawa hidup ini mudah dan senang tanpa kesusahan, tapi Allah berjanji akan sentiasa berada di sisi kita, dalam apa jua keadaan kita..


cube kite fikirkan sejenak..
dalam kite sebok berusaha untuk mendapatkan sesuatu lebih dari ape yang kite ade skarang, kite kena ingat jugak, ape yang berlaku sekarang, pasti bersebab, xde menda yang berlaku tanpa alasan, cube fikir balik adakah ape yg berlaku dalam kesusahan sekarang ni adalah kesinambungan dari cerite lame kite.. memang kite x patut @ x perlu hidup bergantung pada kenangan silam namun kesilpan lalu kadang2 punca kita berada dalam keadaan susah sekarang ni, mana tau kan??? oleh itu, cari la ruang kesedaran dan keinsafan. Rendahkanlah diri kite pada yang sepatutnya, semoga dengan berkat usaha dan doa yang x pernah berhenti itu segala urusan kita  mampu di lapangkan, kerana kadang-kadang bile kite banyak masalah dan x jumpe jalan keluar pastinya rase pertimbangan yang logik akan hilang...


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email