Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, April 4, 2011

ke rumahMU



melangkah masuk kedalam ke rumahMU Ya Allah, mengingatkan nisah tentang diri nisah sebagai hambaMu yang sangat kerdil, telah lama nisah tinggalkan ruangMu itu..  seringkali hati menjerit untuk ke situ tapi entah kenapa terlalu payah untuk kaki nisah ke sana.. adakah seruMu belum nisah temui? atau nisah sendiri buta dan sengaja mengalpakan segalanya.. Namun, setiap kejadian atau perkara yang berlaku, buat nisah benar2 sedar tentang kedaifan diri, dalam sibuk nisah melayari kehidupan ini ternyata ada ruang kosong hati ini yang perlu di isi. Setelah sekian lama, tanpa rasa malu kaki nisah melangkah jua ke rumahMu Ya Allah.. benar benar terasa tenang dan senang.. hati nisah yang gundah dan seringkali berperang dalam jiwa ini semakin reda dan pulih.. betapa besarnya dan ajaibnya rumahMu Ya Allah... 

sesungguhnya, keajaiban rumahMu itu buat nisah tersentuh, kebahagiaan dulu yang seolah hilang, kini terasa kembali hangat, kesyukuran nisah panjatkan padaMu Ya Allah kerana ruang Kau berikan benar2 menenangkan. semoga rase syukur ini tetap abadi dalam jiwa ini...



2 comments:

  1. Masjid yg atas sekali tu kat mana ye?very familiar..yg no2 tu kat putrajaya? apa2 pun..blue mosque gbr bawah sekali Alhamdulilah,dah 2kali jejak masuk ke sana :)

    ReplyDelete
  2. Masjid yg atas sekali tu kat mana ye?very familiar..yg no2 tu kat putrajaya? apa2 pun..blue mosque gbr bawah sekali Alhamdulilah,dah 2kali jejak masuk ke sana :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email