Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, April 20, 2011

semalam punya cerita

assalamualaikum..

semalam, nisah berkesempatan bertemu dengan seorang sahabat, seorang sahabat lama.. dari budak hingusan kini beliau telah menjadi seorang gadis yang ayu & anggun alhamdulillah, mewarisi kecantikan ibunya kini beliau semakin matang..

hampir 20 tahun kami kenal, dari zaman kanak-kanak, remaja dan kini kami semakin dewasa & matang, suka duka waktu kanak2 kami telah kami jadikan kenangan.. beliau seorang yg sangat ceria.. namun  di sebalik keceriaan beliau.. ceritanya sering kali buat nisah mampu menangis.. dari kisah cintanya yg dulu dan kini yg sering berganti sentiasa buat beliau dalam keadaan  di uji.. adakala nisah terfikir, bolehkah beliau merasa nikmat kebahagiaan yang sebenarnya? cinta yang tak bertukar ganti? sekurang kurangnya berilah beliau sedikit ruang agar cinta itu milik beliau.. bagaimana harus nisah mampu membantunya???

kita bisa mencintai sesiapa, namun mengapa kite sering tidak memiliki cinta itu? terlalu sakit menanggung seksa cinta itu.. sakit.

katanya, biarla mereka berjauhan.. biarlah tak nampak di mata, agar mampu cinta & sayang itu jua berlalu pergi.. namun kata nisah.. andai cinta & sayang itu telah terpahat di hatimu.. bagaimana ia mampu kau padamkan walau mata tidak memandang.. tidakkah kau rasa jika cinta itu masih terpahat di hati mu maka berjauhan itu lebih menyakitkan???? bukankah rindu itu lebih menyeksakan????

atau saja kamu bisa melupakan dia jika kamu menemui seseorang yang lebih hebat dari die.. mungkin di waktu itu kamu mampu melupakan cinta itu..

sahabat.. kita mampu menyintai sesiapa sahaja yang kita mahu, namun tidak beerti kita bisa memilikinya untuk menjadi milik kita..

dan segalanya takkan mungkin berakhir di sini...

dan ....
dan ...
dannnn....

.................................................................

3 comments:

  1. as-salam...

    hi nisah... selamat dtg ke duni blogger... x sangka nisah pun suke menulis ya...

    ReplyDelete
  2. hi kak niza,
    minat tu dh lame.. mase je agk terhad... alhamdulillah bile ade blog ni bole la kite berkongsi cite sket2 kan... :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!