Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, June 14, 2013

Nasi Dagang Pak Malau ...

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Dagang Pak Malau dagang bertempat
Dagang hamba musafir lalu


ini dia nasi dagang kami. berlaukkan serba satu . daging masak hitam . Kari ikan & kari ayam .
Choco Cake Moist. Pilihan enche hubby.


Meja untuk hidangan. unik kan . dibawahnya adalah sampan. di hiasi dengan barang2 antik..
berlatarkan padi sawah yang terbentang..
 
tatkala cuaca pun menghampiri hujan, angin yang berlalu membuatkan nikmat nasi dagang amat dirasai.
seolah-olah berada berada di kampung . tanpa ada hiruk pingkuk kenderaan...

yang ada cuma keletah ayam yang mundar mandir.
enche hubby yang snap gambar ayam katik ni (motif?) tak tahu.
tak pernah tengok kot...


Ambil segulung rotan saga
Sudah diambil mari diurut
Duduk termenung harimau tua
Melihat kambing mencabut janggut

Sudah diambil mari diurut
Diurut dibawah pokok sena
Melihat kambing mencabut janggut
Gajah pula mengorek telinga

(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> 
Pn. Wifey, bukanlah penggemar Nasi Dagang.
ini kali kedua merasa Nasi Dagang. dulu pernah rasa. tak lekat di tekak.
kali ni rase pun sama, tak lekat di tengkak. tetapi untuk sesekali makan, rasenye boleh ulang lagi ni .... (^_~)


12 comments:

  1. alahaii makan nasi dadang dgn suasana kg yg menawan macam nie .. harus makan .. rehat .. makan layie ! ;)

    ReplyDelete
  2. syok nya layan nasi dagang.....tq sudi datang rumah akak.

    ReplyDelete
  3. pndai akak bermadah..hehe..sedapnya tgk...

    ReplyDelete
  4. dah lama x mkn nasi dagang.. menarik ye tmptnya.. mmg sejuk mata memandang..sambil kenyangkan perot.. perghh.. syok tu...

    ReplyDelete
  5. nisah...sedapnyer layan selera...kalau akak mau minta tambah...hihiih

    ReplyDelete
  6. sedapnya nasi dagang, terus teringin nak makan. nih :)

    ReplyDelete
  7. sebut jer nasi dagang tetiba terasa pulak nak makan..

    ReplyDelete
  8. Akak suka sangat nasi Dagang..pernah makan dulu masa gi Terengganu..sedapp..
    oh..Niesa tak suka sgt ye??..hehe:)

    ReplyDelete
  9. Salam K.Nisah tomey tomey..

    err... kenapa cma belum komen yg ni ye..? ermm..
    tak pe..sekarang jugak cma komen..

    huhu.. nasi dagang & kerabu & seangkatan dgnnye bukanlah selera cma..tapi layankan mkn..hubby suke la..

    uuuuiiiii...cantiknye pemandangan,, mesti enjoy mkn dlm suasana mcm ni..
    cma suka ayam katik a.k.a serama! :)

    ReplyDelete
  10. unik,,sedap dan tenang..itu yg kak intan dpt simpulkan..huhuhu

    ReplyDelete
  11. Nasi dagang biasanya di kaitkan dgn orang Trganu dan Kelantan . Nasi Dage Klate memang berlauk daging/ayam tetapi nasi Dagang Ganu Lauk Ikang Aye.Pak Malau pula orang Mersing (dlm Cerita sri Mersinglah)Johor . Jadi Nasi dAGANG PAK Malau tu masakan orang Mersing ke?

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email