Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, April 6, 2012

Jumaat yang Barakah ~~

jumaat kembali lagi..
sebenarnya rase tak sabar nak tunggu hari rabu depan ni,
bukan sebab ada rancangan atau apa-apa temujanji yg telah di rancang
tapi dua tiga menjak ni rasa malas betoi nak buat keje kat opis ni..
mood hari2 hari melayang, sengaja gagahkann jugak walopun perasaan dah semakin jauh 

kadang-kadang sikap orang sekeliling yang selalu lepas tangan buat kite fedup nak mengadap..
lagi lagi nak mengadap menda yang sama..
kadang-kadang rasa geram mengusik hati bila orang seolah-olah melepaskan beban ke atas bahu kita..
mereka meletakkan kita sebagai tempat mereka lepaskan nafsu kemalasan..
geram memang geram..
kadang-kadang mulut ni terasa teringat nak melempiaskan balik,
tapi ia terkunci, takut takut kata-kata ini mengguriskan perasaan mereka,
tetapi bile mereka berkata-kata langsung tak fikir hati kita..
dah macam hati kite ni macam batu pulak
xde perasaan!!!

dan di sebabkan hal hal macam ni, buat kaki ni rasa lambat nak melangkah ke anak tangga opis,
hampir keseluruhan hari hanya menghitung waktu untuk berhujung minggu...

Monolog Cermin Hati >> sesekali ingin rasa benar melepaskan beban ni balik kat orang yang sepatutnya, agar dia tahu.. betapa sakit hati bila di perlakukan seperti ini.




Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email