Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, April 4, 2012

tabir rindu


ttelah lama aku di ruang ini
sempit menghimpit 
nafas terasa sesak
jemu dan sepi
silih berganti datang mengetuk

aku bertanya pada bulan
di mana si pungguk
bulan menggeleng

aku bertanya pada awan
siapa bintang itu
awan berlalu pergi

aku diam
memberi ruang pada bulan
memberi jalan pada awan

aku masih di sini
menanti bulan kembali menyinar
menanti bintang hadir gemerlap
kerna aku pasti bulan dan bintang 
tetap setia di sana




Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!