Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, April 16, 2012

BattleShip time DONE

yeahhhhh BattleShip time is DONE..
 nak tengok cite ni dari hari cuti RABU yang lepas lagi, tapi pawagam ditutup memandangkan pada hari yang sama terdapat gegaran di Langkawi dan sekali gus penutupan pawagam dilaksanakan memandangkana kedudukan pawagam tersebut bersebelahan dengan laut..

oleh itu, kami telah pergi menonton cerita ni pada hari Jumaat yang lepas....



sape yang tak pergi lagi, bolehlah pergi menonton ye,. best..
tapi kena ingat: menonton for fun boleh, percaya jangan ye..
sebab dalam Quran menyebut bahawa tiada makhluk lain di Planet lain, hanya BUMI sahaja ada makhluk.. oleh yang demikian, alien tu sume tak wujud..
Kebijaksanaan: sehingga terlalu bijak untuk mencipta sesuatu, sehingga telah menyusahkan satu dunia.. tu nasib baik cite je, kalau betoi2 konfem saye ketuk laju2 omputih yang lancarkan masalah tu, nak mencipta sejarah.. alahai.. 

APA YANG PENTING? KERJASAMA, kalau kite bersatu, sesusah mana pun masalah kite hadapi pasti kite dapat selesaikan.. walaupun ramai yang terkorban, keyakinan diri mampu merubah segalanya..

DONT JUDGE  A BOOK BY ITS COVER; haishhhh walaupun dah jadi KApaL MUZIUM tapi masih berkeupayaan untuk menyerang ALIEN tu, dahsyat.. Nak tergelak pon adooo..
walaopun umur kapal & pakcik2 tu sama uzur.. tapi semangat tak pernah uzur tau!!!

BERSEMANGATLAH!!!!!

opsss tapi cite ni 19PG

(^_^) monolog cermin hati >>"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia daripada suatu sari pati (berasal) daripada tanah. Kemudian Kami jadikan sari pati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kukuh (rahim). Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan adaging. Kemudian kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Sucilah Allah, Pencipta Yang Paling Baik."  - Surah Al-Mu'minun: Ayat 12-14





4 comments:

  1. battleship memang superb ohsem..kalau 3D lagi best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. akak nak tunggu 3D pulak, mesti lagi best punye.. :)

      Delete
  2. Aw, nak tengok juga. Cuma tiada teman untuk tengok bersama-sama :<

    And anyways, which verse dalam Qur'an yang mengatakan tiada makhluk lain di planet yang lain?

    ReplyDelete
  3. Nisa: tak pe x dpt tgk kat pawagam nanti beli DVD ramai yg akan teman tengok sekali tau.. Ustaz yang sebut, masa ceramah aritu die ada bgtau sekali gan surahnya.. tp nisah dh lupe.. ni masih bergoogle mencarinya ayat yang sahih :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!