Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Thursday, March 21, 2013

Aku Menulis Bukan Kerana Nama

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)


>> BukanKeranaNama<<
one of my Favorite song..
"tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas"


Jangan kau pandang bibir yang manis
Kerana dia bisa menghancurkan
Jangan kau pandang wajah yang indah
Kerana dia bisa meracunmu

Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerna nama
Kerna sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangku

Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

Jangan kau dengar puisi dusta
Kerana dia bisa merosakkan jiwamu
Dengarkanlah puisi di pusaka
Yang telah turun temurun hari ini

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dialah seperti anai-anai
Lambat laun hancurlah dirimu


(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>


Aku bukan sesiapa.

Aku adalah aku yang kamu kenal dulu.
Aku adalah aku yang pernah kita bersama satu ketika dahulu.
Dan aku adalah aku yang sentiasa ingin menjadi hebat seperti kamu.

Aku sedar siapa diri aku. 
Banyak perkara yang masih tidak tahu, hanya bisa bercita-cita saja mampu. 
Tapi, itu bukan penghalang bukan? 
Untuk aku bergerak maju dengan cara aku. 
Seiring memohon kepada-Nya yang mengatur segala-galanya.

"Ya Allah, janganlah Engkau membiarkan kami menentukan nasib diri kami sendiri.
Walau sekelip mata atau lebih dari itu."




1 comment:

  1. salam k.Nisah meowww meowww...

    aihhh.... lagu peberet den jugak ni.. minat sokmo kt ramli sarip & nyanyian beliau..

    huhuh.. InsyAallah..allah sentiasa bersama hambanya :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!