Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, March 18, 2013

ANdai Aku Bisa

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

Andai aku Bisa kumpulkan
bola-bola api kegeraman
gumpalan-gumpalan sumpahan.
pasti aku akan lakukan..
setiap kali rasa amarah itu hadir tatkala 
laku mu menyakitkan hatiku 

jika aku mampu menyeru nama mereka.
pastikan akan aku ambil seberapa banyak masa yang ada
untuk aku seru pada mereka sang :
Ultraman
Batman
Dragon Ball
Naruto
supaya mereka bole hancurkan setiap liras-liras uratmu
agar kamu bisa rasa sakit
seperti mana jiwa ini kau kacau.

buat kamu yang malas.
"kalau kamu rasa malas. lebih baik jangan kerja. duduk ajelah kat rumah, mintalah pada Dewa kamu supaya duit boleh datang tanpa berusaha"

lepas tu kan, kalau dah tahu malas kan. lebih  baik jangan hidup je
ape kate kamu pegi je masuk keranda. pastu suruh orang tanamkan kamu. kan senang.

supaya mataku yang sepet ini tidak melihat kemalasanmu.
telinga ini tidak mendengar alasan kamu yang merapu alam.
cerita kamu yang serupa seperti tin kosong. bunyi je lebih. isinya ??? 

tengah menaip entry, tetiba kuar lagu ni kat THR Gegar Pantai Timur
TITLE: Dil Ka Rishta
ARTIST: Nadeem Shravan

miahahhaha terlayan jugak lagi Hindustan ni, bolehlah.....


(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>

aduhai... aduhai.. bersabarlah bersabarlah..saya sedang tersenyum ini.berkata pada hati.ingat satu perkara"orang yang xnak belajar, sampai bila pun takkan pandai. takkan pandai, jadi siapa yang rugi??"bukan akak yang rugi.

orang yang bodoh ni kalau di ajar 1000 kali. InsyaAllah akan pandai jugak. tapi kalau orang memilih menjadi bodoh ni, 1,000,000 kali ngajor tak tentu tentu boleh cerdik.

5 comments:

  1. bersabarlah wahai hati. :)
    do follow me back. :)
    http://drawcolorcreate.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Pasai apa ni Nisah..jiwa Kacau ja...

    ReplyDelete
  3. awat ni dik nisah ooiii....marah bebeno sampai segala resaksa dah diseru keluar..bwk bwk bersabaq na..

    ReplyDelete
  4. Salam Kak nisah mata sepet!
    miahaha... marah sungguh ni sampai terkentut2 cma baca.. :p

    hmm.. sabar ye kak.. cma pun klu boleh nk sumbat diorg masuk keranda jgk..tp apakan daya..
    tunggu dregon ball yg masukkkan? leh gitew??

    la tahzan! :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email