Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, March 6, 2013

Jangan Hakimi!!

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

‎"Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa depan"

Esok pasti ada tetapi esok belum pasti untuk kita. 
Beringat-ingatlah untuk menghadapi esok yang pastikan mendatang, 
jgn lupa juga Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, 
agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, 
kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, 

tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...
sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...
sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...
sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...
Sesiapa yang mempunyai kebolehan akan berjumpa landasan yang tepat.


(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>

tanpa bermonolog....

7 comments:

  1. ada hikmahnya setiap apa yang terjadi..=)

    ReplyDelete
  2. salam k.nisah...
    rinduuuuuu kt akak..
    maaf lmbat ckit sampai teratak akak ni..
    huhuh...

    suka kata2 ni..yg pertama tu mcm tagline drama bersiri dari novel tu je..ha..setia hujung nyawa..

    hmmm..cma plk yg bermonolog :)

    ReplyDelete
  3. suka kata2 Nisah..
    akak sllu percaya setiap yg berlaku pasti ada hikmah di sebalik nya..Allah dah merancang yg terbaik buat kita...:)

    ReplyDelete
  4. Akak setuju..
    X pernah x setuju dgn pandangan & pendapat mu..
    Muahahahhahaha
    Miss u so much sis..
    Sorry lama x jenguk sini..
    Ni baru ada peluang nak pulun BW.. :D

    ReplyDelete
  5. Salam nisah sayang..sorry sangat baru jer datang terjah…kak intan kurang sihat baru2 n..nisah cemana? kucing2 kesayangan nisah ok x? kak intan doakan semoga Nisah dan kuarga sihat dan ceria selalu..ameen

    ReplyDelete
  6. pandai sungguh nisah ni berkata kata..

    kak zu kalau tulis mutiara kata ni mesti jadi kelakar..tak berbakat langsung...

    ReplyDelete
  7. Cermin dulu diri sendiri sebelum cari kesalahan org lain

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email