Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, March 4, 2013

Doa Untuk Suami Isteri ..

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)




Alhamdulillah, Nisah sudah mula amalkan doa ini sejak dari pertama pernikahan lagi, Nisah sangat pasti, ramai antara kita juga telah membaca Doa ini untuk keharmonian & kebahagian rumah tangga. Saja Nisah share  di sini sebagai panduan ketika lupa nanti. Buat diri ini yang naif serta sahabat-sahabat sekalian... (^_~)

(pesan ibu mertua Nisah, selepas membaca doa ini. sebutkan nama pasangan kita dan berniat agar kebahagiaan, cinta , kasih sayang kekal & selamanya) InsyaAllah...

Bukanlah tidak pernah bertengkar, adat rumahtangga. Bak kata pepatah "sedangkan lidah lagikan tergigit, inikan pula suami isteri"


(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>
Sumber fB


4 comments:

  1. elok lah ..kak zu pun nak hafal jgk..nak amalkan...makin lama kawen ni asyik nak bertikam lidah jer..hehe

    ReplyDelete
  2. biasa laa suami isteri.. gaduh2 manja :)

    ReplyDelete
  3. salam k.nisah..
    huhuh..patutnya doa ni diamalkan setiap hari.
    yg cma ni..time berkelahi je baru nk berdoa..
    hukhukhuk...
    xpe..perbaiki diri.mintak izin nk print ye... nk tampal kat dinding umah..

    asam garam rumahtangga..adakala
    manis..adakal pahit..adakala masin.. adakala x de rassa.. muehehe.. :P

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email