Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, July 13, 2013

04 Ramadhan

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

04 Ramadhan, yang penuh barakah .

dah petang dah pun.. ape cadangan menu anda petang ini ?

Pn . Wifey, bercadang InsyaAllah nak masak Udang Masak Tiga Rasa , sayur suun with fucuk & Pudding Roti resepi Makcik ShiemaCma .....

(semalam Pn. wifey tak sihat, masak nasi je.. juadah lain kami tunjuk2 aje kat Bazar Ramadhan . ) hari ni pon tak sihat jugak, tp InsyaAllah, masih berkeupayaan masuk dapur .. (^_~)




"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


7 comments:

  1. selamat berpuasa Nisah..Nisah apa kabar lama pula tak berkunjung kat sini..

    ReplyDelete
  2. assalam,

    apa kabar nisah...sihat dah ke? selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  3. pic petama tu , bersyukurlah dgn apa yg kita ada.. jgn pikir org yg sng dari kita.. tp pikirkan org yg lebih ssh dari kita.. in shaa Allah timbul rasa syukur tu..

    pic kedua , hurmm.. betul.. tak semestinya kena jadi ustaz/ustazah baru boleh tegor org ke arah kebaikan.. sama2 saling mengingati.. sama2 dpt pahala.. ;)

    ReplyDelete
  4. Ari ni masak apa pulak ye Nisah...selamat berpuasa

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email