Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, July 23, 2013

Janji Khalifah

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...






Ke mana hilang janji dan sumpah setia
Menjadi hamba yang Esa
Walau digoda indah dunia
Mengapa kini hanya tinggal kata-kata
Tenggelam dalam lumpur dosa
Kembalilah
Bernafaslah dalam hela syahadah

Tidakkan jatuh langit menimpa kepala
Jua takkan retak hamparan bumi yang enak dipijak
Namun cukup sekali seru pemilikNya
Seluruh semesta menyerah

Sesungguhnya di akhir yang nyata
Setiap nyawa kan kembali padaNya
Dihimpun dihitung semuanya

Semat utuh apa yang diikrar
Tika jasad dihembuskan nyawa
Hanya satu yang disembah, Allah..
Subhanallah Alhamdulillah Allah Allahu Akhbar (oh Ya Allah)
Subhanallah Alhamdulillah Allah Allahu Akhbar (oh Ya Allah)

Tunduk dan pejamkanlah mata
Rasakan getaran kalimahNya
Jadi nadi dalam diri suci

Semat utuh apa yang diikrar
Tika jasad dihembuskan nyawa
Hanya satu yang disembah, Allah..
Subhanallah Alhamdulillah Allah Allahu Akhbar (oh Ya Allah)
Subhanallah Alhamdulillah Allah Allahu Akhbar (oh Ya Allah)

Ke mana hilang janji dan sumpah setia
Menjadi hamba yang Esa
Walau digoda indah dunia
Mengapa kini hanya tinggal kata-kata
Tenggelam dalam lumpur dosa
Kembalilah
Bernafaslah dalam hela syahadah

Tidakkan jatuh langit menimpa kepala
Jua takkan retak hamparan bumi yang enak dipijak
Namun cukup sekali seru pemilikNya
Seluruh semesta menyerah

Sesungguhnya solatku, ibadahku dan matiku
Untuk Allah Tuhan sekalian alam


Siapa kata Lagu Ketuhanan tak boleh berentak macam ni ???
sape kate ???




"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


9 comments:

  1. xleh nak dgr plak sbb kat opis..huhuh

    ReplyDelete
  2. wah..best plak lagu ni Nisah.. jatuh cinta mendengarnya..:)

    ReplyDelete
  3. deqla x katee hokayy.... hihihi.. byk lagu ketuhanan yg bkn version nasyid punn.. asalkan lirik dia penuh makna.. kita pun boleh menghayatinya..so xde masalah.. ;)

    ReplyDelete
  4. Bila baca bait-baitnya yg indah terasa semuanya adalah betul seperti yg tercatat.
    Moga doa iftitah yg kita baca setiap kali solat dapat kita aplikasi betul-betul dlm hidup dan mati kita.

    ReplyDelete
  5. salam ramadhan # 14 buat nisah
    sempena ramadhan ni,m3h doakan moga nisah mendapat cahayamata..amin

    ReplyDelete
  6. salam ramdhan Nisah..
    best lagu ni..lirik dan rentak dia pun best

    ReplyDelete
  7. Salam K.Nisah Sayamm....

    hmm... memmg sedap halwa telinga mendengarnye..
    tak de rentak nasyid pun.. :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email