Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Thursday, July 25, 2013

Biar Tidak Gugur

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

>> monolog semata-mata<<

Berjalan mencari bunga yang harum..
tak pasti sudah sejauh mana jalan ditelusuri.

Tak sedar juga patah dahan yang dipijak..
mungkin kerana rapuhnya dahan itu.

Bila mahu akhirnya langkah ini..
yang aku harap sinar nan bahagia.
Siapa kata aku tak sedar..
akan racun dan duri di kanan kiri ku..

aku sedar..
tapi aku punya ubatnya..
aku punya pembalutnya..
aku punya bebatnya buat bekal.

Tersadung aku,
masih mampu bangun..
ketawa senyum..
tapi dalam kalbu mengharap..
cahaya nian yang biar panas tapi menerangi..
sedar jua ancaman hangus tapi tak aku peduli..


mungkin kerana,
manis dan merdu..
aksara kasih yang telah tertanam ini..
masih mekar menanti ranum buah
biar tak gugur..



"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


11 comments:

  1. Salam K.Nisah gebusssss like mimauuu...
    Puitis sekali monolognya...tp terselit kedukaan disitu... huhu

    ReplyDelete
  2. akak dah lama tak bermonolog tak sempat nak pikir hehe :)

    ReplyDelete
  3. pandai nye nisah bermadah....cantik bait2 madah tu...lieya dulu mase sekolah amik sastera heheeheheh

    ReplyDelete
  4. singgah ptg..bbuka ape hr ni ni..
    done klik3 digi

    ReplyDelete
  5. pndai nisah bermonolog.. puitis sungguh! jiwa sastera jugak eh nisah ni.. ;)

    ReplyDelete
  6. pandai dan puitis nisah cayang n bermonolog tau..:))

    ReplyDelete
  7. Amboi puitisnya...Mendalam sungguh maksudnya...tersurat Dan tersirat...

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email