Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Sunday, July 21, 2013

Banyakkan Memberi

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...


Dalam bulan puasa ini, kita perlu BANYAK memberi. Kalau tidak mampu memberikan wang, maka kita masih boleh :

Memberi senyuman.. 
Memberi salam..
Memberi pujian..
Memberi hormat..
Memberi laluan..
Memberi ucapan yang baik..
Memberi ilmu..

Semua itu TIDAK PERLU keluar duit tapi BESAR ganjarannya..



>> untuk kawan-kawan : Nisah ingin mohon maaf jika mungkin ada komen2 Nisah di entri korang buat anda semua tidak selesa. adakala Nisah meninggalkan komen yang pendek2 ada juga komen2 yang panjang2. dan yang pasti. antara komen2 yang Nisah tinggalkan mesti ada yang ada rasa tidak selesa atau tidak kena dengan tutur bahasa . penyusunan ayat. yang mungkin secara tidak langsung menguriskan perasaan & hati anda. Nisah mohon maaf untuk itu. Nisah seorang yang berpendapat terbuka. Nisah memberi pendapat jika itu yang Nisah fikirkan baik  (untuk Nisah). Kita berbeza, mana mungkin sama semuanya. Oleh itu, pasti ada yang tidak dapat menerima pendapat Nisah yang kadang2 sedikit "pedas" . Maaflah, Nisah tidak berniat untuk mengecilkan hati siapa2. Pendapat nisah berikan, bukanlah berunsur perli atau sindir. itu adalah ikhlas. Jika anda tidak berpuas hati. Gunakan kecangihkan rangkaian  telefon @ sosial yang ada untuk berhubung sekali gus mengubal pendapat nisah. berdebat bukanlah bermakna kite perlu bergaduh. kan ?? . Nisah tidak mampu untuk meletakkan "kita adalah sama" . Namun secara jujurnya, Nisah seorang yang sentiasa menerima sebarang kritikan. kerana bagi Nisah dengan adanya sedikit kritikan semangat. tidak dinafikan, hidup memerlukan sokongan. Benar . sokongan dan kritikan, kedua-duanya penting untuk Nisah. Dan kerana itulah adakala Nisah juga tinggalkan sedikit kritikan pada komen anda, bukan untuk "menyindir namun itulah bicara keikhlasan dari nisah. Maafkan sekali lagi, jika komen2 itu telah mengguriskan perasaan anda. Maafkan saya . maafkan kekhilafan tutur kata saya.

"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


12 comments:

  1. Salam Kak Nisah Sayang..~~~~

    senyumlah..tak perlu nk bermasam muka..dapat pahala...kan kak kan..?

    huhu..to be honest, sepanjang cma terima komen2 dari akak, tak pernah lagi terasa hati walau sekelumit.... cma pon jenis direct je,..
    hihi..

    ermm..akak ade tersa hati ke dgn komen2 dari cma?
    mahap ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cma. xdelah .. akak pon tak terasa hati jugak.
      if akak terasa hati sure akak akn reply balik .
      sbb akak lebih suke nak tau setiap "tentangan pendapat" pasti ada alasan sendri. tak semua yg kita rasa betul itu betul. jadi dengan setiap komen org lain tu boleh kite tahu. samada kite betul atau tak betul sebenarnya ..

      Delete
    2. salam k. nisah...

      ngeeee.. hihih,.. :)
      cma dtg berkunjung sejak dr pagi..iklan x kuar.. nnti cma bertempek lagi.. :)

      Delete
  2. betul tu simple dan tak perlu duit pon kan ;)

    semoga kita tergolong dlam kalangan itu

    ReplyDelete
  3. kenapa ni nisah? ada org kondem nisah punya komenke? mcm jaa pulak stakat ni xde rasa paperasa komen nisah belum penah buat jaa rasa x senang.

    ReplyDelete
  4. betul2, apa yang kita buat kita serahkan pada Allah yang tentukan,
    tak perlu fikir penerimaan orang..rindu kat nisah :)

    ReplyDelete
  5. salam nisah,

    bunda datang ni dengan senyum mesra seorang ibu...apa juadah berbuka harini?

    selamat berbuka...

    ReplyDelete
  6. betul tu... byk benda yg kita boleh "beri"... tak semestinya duit je... :D

    ReplyDelete
  7. Tak perlu kata apa2..senyum saja.sedekah yg paling murah tapi besar ganjarannya..

    ReplyDelete
  8. setuju sgt2.. bersedekah apapun yg baik2.. asal ikhlas.. pagi ni deqla nk sedekah senyum kat nisah.. ^_^.. nampak x deqla senyum tu.. ? hihi..salam 13 ramadhan nisah. =)

    ReplyDelete
  9. waalaikumussalam..
    nisah.... sihat?
    lama nureen x singgah cini..

    stuju :)

    ReplyDelete
  10. selamat pg&salam ramadhan # 13 nisah

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email