Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, July 30, 2013

Tegar - aku yang dulu bukannya yang sekarang

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...




pernah tengok Video ni ? katanya, Video pernah "meletop" kat fesbuk. (kata enche hubby)


tetapi sekarang, buadaj ni dah femes sejak Video ni di upload ke youtube.

ini hasilnya... Alhamdulillah, rezeki budak. Nisah bawak video ni ke dalam entri hari ini sebab Nisah kagum dengan semangat dia. Dari bukan yang sesiapa. tetapi kini dia menjadi seseorang. 
1st time Nisah dengar lagu dia (lagu yang terkini) berputar di radio Langkawi.fm hari ahad lepas. Enche hubby yang perkenalkan video ni kat Nisah.
Suka dengar suara yang sedap. kemahiran bermain gitar.
semoga kurniaan Allah ini tidak dia sia2 kan.
Dia , bijak membawa kisah hidup dia menjadi lagu. 

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untukku semua

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua


"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


10 comments:

  1. ASsalam sis..
    lagu Tegar ni satu opis dah minat. best lagu dia..
    kisah hidupnya yg penuh makna..

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan # 21 nisah..
    ade tgk kt youtube..baru2 ni ade kuar
    done klik ikea

    ReplyDelete
  3. deqla dah lama tau lagu ni.. siap dah hafal.. hahaha.. mmg kagum dgn bakat anak kecil ni.. biarpun usia baru 11 tahun, tp dia nmpk matang dan bijak berckp.. dari seorg yg biasa kin menjadi luar biasa.. moga dia trs sukses dan x lupa asal usulnya.. ;)

    ReplyDelete
  4. tak pernha tengok pun...balik nie wajib tengok la...

    ReplyDelete
  5. Nasib dia pun baik Nisah sebab dipertemukan dgn org yg pakar utk menjuruskan dia kebidang ini. Kalau tak jumpa selamanya dia jadi anak jalanan. Itulah Allah penentu semuanya..

    ReplyDelete
  6. Mmg femes video ni nisah....

    pssttt : pasal apa gambar profil tuan blog blurrr ke di blurr kan? hehe

    ReplyDelete
  7. Salam K.Nisah Sayammmm...

    oo..video ni ade tgk..kat indo mmg ramai kanak2 yg berbakat menyanyi..dah salah seorgnye budak ni..
    alhamdulillah..semoga dia memanfaatkan kelebihan memiliki suara yg sedap ni.. :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email