Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, July 17, 2013

Zikir Mudah - untuk menyediakan minuman Suami @ anak-anak

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
اَهْلاً وَسَهْلاً
>> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

alahai.. panjang bebenor tajuk Pn. Wifey hari ni. hehhehe
silalah baca dengan sukarela.

okay, hari ni Pn. wifey nak share kat anda semua. sape yg dah bersuami tu bolelah amalkan ye.
haaaa pada yang dah amalkan tu, Alhamdulillah. semoga anda telah nampak hasilnya.
kalau tak nampak hasilnya lagi, tak mengapa. pelan2. Allah akan beri bila tiba waktunya nanti. InsyaAllah.

jadi, zikir yang di maksudkan ini adalah ...

Asmaul Husna yang ke 47

الودود
Maha Pencinta




AL WADUUD

cara-cara mengamalkannya :
ketika anda membancuh air, 

dari anda masukkan bancuhan minuman/gula/susu sehingga mengacau. sehingga siap menjadi AIR tau .


maka, zikirkanlah Al-Wadud ini dengan berniat sekali supaya cinta . kasih . sayang suami/anak-anak akan kekal hingga ke akhir hayat / Jannah .



selain dari itu, Ya Waduud cara mengamalkan dengan cara lain juga seperti di bawah ini :-


“Ya Waduud!” Amalkan zikir ini sebanyak 11,000 x pada setiap malam. 
InsyaAllah kita akan menjadi insan yang sentiasa bernasib baik, disayangi & rumahtangga kita akan sentiasa berada didalam keadaan harmoni.


>>> Pilihlah yang mana mudah untuk anda . (^_~)

"Jazakallahu Khaira"
جَزَاكَ اللهُ خَيْر


10 comments:

  1. amaln yang patut dilakukan nie..thanks nisa,

    ReplyDelete
  2. nice sharing la dear.. in shaa Allah deqla nk amalkan la nnti.. mudah-mudahan rumah tangga deqla kekal bahagia.. rumah tangga nisah jugak.. juga yg lain.. amin..

    psstt.. deqla dah dtg nii... hihihi...

    ReplyDelete
  3. Hari ni gak akak start praktik Nisah..Tq for sharing

    ReplyDelete
  4. Kakak nak tambah Nisah.. selain al-wadud supaya dikasihi tambah juga dgn ayat al-kauthar (Inna'aktoyna kal kauthar...) supaya makanan/minuman pun sedap dimakan oleh suami/anak-anak..

    ReplyDelete
  5. asmaul husna memang banyak kebaikannya kalo diamalkan :)

    selamat berpuasa kak :)

    ReplyDelete
  6. terima kasih...dan salam ramadhan dari kakain yee..

    ReplyDelete
  7. Salam K.Nisah yg suweettt..

    alhamdulillah..ni yg cma syg akak lebeh ni..
    terima kasih atas perkongsian ye..

    cma amik sekali perkongsian dari kak zakie tu..

    semoga cma lebih bersemangat memasak sambil berzikir sediakan hidangan buat anak2 & hubby :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr... cma baru perasan.. cat walpaper dh bertuko...
      pinky gituwwww :)

      Delete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email