Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Sunday, November 20, 2011

hidangan 2 mlm berturut2

bila korang tengok pic di atas, ape yang korang fikir
haaaa mesti nasi lemak kan?
memang
dlm ni memang nasi lemak
ade telur rebus stengah biji
T tandanya dlm tu ada ikan bilis + telur stengah biji
yang xde tanda apa2 tu dlmnye ade ikan bilis + ayam goreng

rasenye memang sedap..
sebungkus cuma rm1.50
tapi kalo kami g makan, kena mkn sorang 2 bungkus
hehhehe wajib amik 2 bungkus, 1 telur 1 ayam

tapi sebenarnya...
didalamnye bukanlah nasi lemak berwarna putih 
tetapi ia adalah berwarna
maknanye, ini bukanlah nasi lemak, tapi namanye "nasi minyak"
nisah tak penah ag jumpe nasi minyak rupenye macam ni..

menurut kate tuan kedai, sehari sekurang-kurang beliau menjual 300 bungkus sehari
tetapi jumlah ini akan bertambah dari tengah bulan menjadi 400 bungkus
sebab nasi ni memang menjimatkan
dengan RM3 anda sudah bole kenyang tahap gaban :)

so jika anda datang ke langkawi, sila datang kekedai ini
sangat sedap & menjimatkan.. 
 
selesai sudah kami makan.. sebanyak 2 bungkus seorang hhehehehe

jumlah kami makan 2 mlm berturut2 adalah RM17.20 saje..
jimatkan?

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email