Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, November 28, 2011

TANDA 100 HARI SEBELUM HARI MATI!!!!!

ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan di sedari oleh mereka yang dikehendakinya. namun sume umat Islam dapat mengalaminye, samada kite sedar atau tidak. dan tanda-tanda ini lazimnya berlaku selepas waktu Asar.
seluruh tubuh, dr hujung rambut hingga hujung kaki akn mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.
Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar da berdetik di hati bahwawa mgkn ini adalah tanda mati maka geratan ini akn berhenti dan hilang setelah kita sedar akn kehadiran tanda ini.
bagi mereka yg sedar dengan kehadirannya tanda ini adalah peluang terbaik untuk memanfaatkan masa yang ada utk persiapkan diri dengan amakan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

tanda 40 hari
tanda ini jg akn berlaku sesudah waktu asar, bahagian pusat akn berdenyut2. pada ketika itu dau  yg tertulis nama kita akan gugur dari pokok yg letaknnya di atas Arash Allah SWT.
Maka Malaikat Maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannye ke atas kite. antaranya, ialah ia kan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi Malaikat Maut ini akn memperlihatkan wajahnya sekilas lalu. dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akn merasakan seakan2  bingung seketika.

Tanda 7 Hari
tanda ini akn diberikan pada mereka yang diuji dgn musibah kesakitan di mana org sakit yg tidak makan secara tiba2 ianya berselera utk mkn

Tanda 3 Hari
ketika nini akn terasa denutan di tengah dahi kita, diantara dahi kanan dan dahi kiri. jika tanda ini dapat di kesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti
ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bg org yang sakit hidungnya akn perlahan jatuh dan ini juga dpt di kesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur2 masuk kedalam
telapak kakinya yang terlunjur akn perlahan2 jatuh ke depan dan sukar ditegakkan

Tanda 1 Hari
berlaku sesudah waktu asar dimana kita akan merasakan satu denyutan di belah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandadakan kita tidak akan sempat untuk menemui Asar keesokan harinya.

Tanda akhir
berlaku keadaan di mana kita akan meresakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akn naik ke bahagian halkum. ketika ini hendaklah kite terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri menantikan kedatangan Malaikat Maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula

dan Malaikat Maut ini wujudnya cuma seorang, tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akn dicabutnya.

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email