Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, April 23, 2013

Bukan Dengan Saya, tapi dengan Dia.

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)

Jangan malu dengan saya, kerana saya bukanlah sesiapa
Jangan malu dengan saya, kerana saya tidak sempurna
Jangan malu dengan saya, kerana saya bukanlah alim ulama'

Bukan dengan saya, tetapi dengan Allah.
Allah yang melihat kamu.
Allah yang akan memurkai kamu.
Allah yang akan bakar seluruh badanmu.

Jangan buat kerana saya.
jangan sembunyi kerana saya.
Sembunyilah kerana Allah melihat kamu.

Kamu orangnya cantik.
jangan cukur keningmu.
keningmu sudah sempurna untuk di lihat suamimu

kamu orangnya cantik.
tutuplah rambutmu dari lelaki ajnabi
rambutmu itu ikal, istimewa buat suamimu.

kamu orangya cantik.
tundukkanlah pandangan mu
wajah mu yang mulus
tatapan untuk suami serta anak-anakmu...

Jangan lupa, Pandangan Allah sangat berharga.
apa di kejar dari mata manusia
yang sekadar membinasakan.




** Ramai yang berkata, cinta dan kasihnya buat suami serta anak tercinta, namun dalam tidak sedar kita sendiri telah memusnahkan masa depan mereka. telah mengaibkan mereka walau dalam tidak sengaja.
sesungguhnya ramai yang inginkan anak yang soleh dan solehah. ketahuilah. iman serta taqwa bukanlah keturunan, namun kitalah idola anak-anak untuk menjadi mereka Soleh dan Solehah. Jika sayang, bantulah mereka ke jalan Syurga, bukan mengheret mereka ke gaung Neraka.....





(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>
untuk diri ini yang naif
perkongsian buat sahabat
bukan niat ingin melukakan
sekadar teguran hamba yang masih mencari jalan kembali.....







9 comments:

  1. Salam K.Nisah Sayam...
    huhu.. malu dgn diri sendiri..

    btl tu kak.. kdg2 cma terasa pelik bila ada yg mengatakan berhias utk suami *cukur kening* tp.. bila keluar,org lain pun tgk jgk kening tu..

    cma berhias utk suami bila kat umah jer.. pakai baju tido seksi meksi gitu... opsssss... :p

    terima kasih krn mengingatkan! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam shayang Cma manjew..
      hehe akak juga malau dengan diri akak sendiri..
      kadang-kadang akak sangat cemburu apabila melihat wanita-wanita yang berhijap. gigih mereka menutup aurat. bila duduk kat sebelah mereka, akak rase rendah sangat. sesekali terlintas mahu seperti mereka. Namun, masih tak tercapai hasrat itu. InsyaAllah, mungkin satu hari nanti. doakan untuk akak ye dik...

      >>> wauuuuuu yummyyyyy baju seksi meksi ye . biasa dik. akak pun sama. nak pikat hati suami, kena goda2 sikit. hehehehe

      Delete
  2. Saling tegur menegur ingat mengingati itulah yg terindah dalam persahabatan.. :D
    Sama2 kita terus memperbaiki diri kita untuk jadi yg terbaik buat mereka yg berhak ke atas kita..
    Mudah2an Allah swt sentiasa permudahkan segala urusan kita demi menuju ke jalan yg diredhaiNYA..
    Aminnnnnnnnnnnn! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat yang baik adalah sahabat yang sentiasa menegur dan menasihati. yang adakala membangkang ke arah yg lebih baik dan positif. terima kasih akak, kerana menjadi sahabat & kakak yang baik untuk nisah selama ini. sentiasa ada untuk nisah melelapkan mata.. menghiburkan dukalara :)

      Delete
  3. as salam nisah....terbaekk!!!!

    ReplyDelete
  4. Ramai yg tak sedaq hal tu kan...

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email