Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, April 23, 2013

Roti Lutut ???

Assalamualaikum WBT, Alhamdulillah.. kite berjumpe lagi !! (^_~)



Ayu, ini lah rupanya Roti Lutut yang akak maksudkan.
mesti Ayu pernah nampak kan.
mungkin jugak Ayu pernah makan.
cume mungkin bahasa berbeza membuatkan kita tidak kenal sangat.

sedap  tau. 
andai kata Ayu tak pernah cuba, nanti carilah ye. 
ia jual di dalam beg plastik dan di gantungkan.
dulu kat kedai kampung-kampung
banyaklah jual.




ada jugak yang panggil "BISKUT MAYAT"




apepun panggilannya, ia tetap sedap. 

All Pictures Credit To Makcik Gugle.






8 comments:

  1. Akak pernah makan roti ni Nisah..mmg ada jual kt sini..tapi kami panggil roti kering je..hehe:)

    ReplyDelete
  2. Salam K.nisah Sayammmm...
    Aha... ini biskut lutut sangatlah sedap dimakan tak kira waktu dan dimana..
    hukhuhk..
    oh ye.. cma ade tag utk akak.. ade mase join eh.. :)

    http://shiemacma.blogspot.com/2013/04/combo-give-away-by-intan.html

    ReplyDelete
  3. adehhhh...dushhh....klaka la plak pgil roti lutut n mayat..sy pgil roti keras je

    ReplyDelete
  4. memang betul orang dulu2 panggil roti mayat kononnya orang dulu2 kalau buat kenduri arwah selepas orang balik kubur kebumikan mayat selalunya roti ni lah yg dijamu dengan kopi o..wallahu'alam...tapi bunda sendiri pun jarang makan..last masa muda2 dulu kot..arwah suami yg suka makan ..

    ReplyDelete
  5. haaa biskut ni kakk intan tau…kalau buat ayaq kopi panaih pekena dengan roti n…belah kedah kita panggei roti kan kalau biskut pon kan nisah

    ReplyDelete
  6. Mmg sedap dicicah ngan ayaq kopi o kan Nisah..

    ReplyDelete
  7. ohhh ni namenye roti lutot,,hahaha ngatkan yg cmne tadik,,dh lame xmkn roti ni, cicah kopi mcm zmn2 dulu alangkah sorganya

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email