Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, May 22, 2013

Dan TIba-TIba

Dengan Lafaz ..... 

Assalamualaikum WBT. ... >> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . 
semoga apa yang dilalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...


aduhai, satu lagi cerita si bebudak bulus tu. setelah setahun 2 bulan berlalu. ummi dan abi sangat berasa lega. sebab selama itulah kutu tak de dekat bulu-bulu si bulusss tu. dan tiba-tiba malam tadi, ummi gesel2 muka kat perut Goku. bila angkat aje muke, ternampak KUTU tengah berlari2 nak menyorok. mase tu. terus hilang mood nak main dah. letak Goku kat bawah, terlentang kan dia, sambil bg bola utk acan2 dia, ummi belek utk konfem kan . memang konfem tu KUTU. KUTUUUUUUUUUUU.... berani kau datang balik. SIAP KAUU!!! . yang sedeynya, ummi mandikan dorang dgn Syampoo Khas untuk kutu. tapi kenapa ada kutu. bila nampak aje goku berkutu. Ummi terus cari si TOMO, tahun lepas TOMO yang banyak kutu sebab bulunya banyak kaler keputihanya (KUTU sangat suke tempat berwarna putih).
 tengok2 memang ye TOMO tu ada kutu. malam tadi jugak. operasi vacuum umah secara besar-besaran ummi buat. ambikk pukul 2 pagi baru tidur. ngantuknyalah... KUTU, berani kau melepak kat badan anak-anak ummi. Siap kau ummi kerjakan. kau tunggu !!!!!! 

petang ni, ummi nak sembur sekor2 dengan FrontLine,  siap lah kau KUTU. tidak akan sesekali ummi lepaskan kamu. patutlah anak-anak ummi asyik tergaru2 aje. ini kau punye kerja kan...


dan pagi ni, ummi cari ubat-ubatan lain untuk membasmi kutu. dan ummi jumpa yang ni. 

harga dalam lingkungan RM 60-RM 70 sebotol
ada 1,000 biji ..
ada sesiapa tahu kat mana nak cari Brewers Yeast ni, ummi dah tanya kat Vet Clinic, dorang tak jual Vitamin ni, kena cari kat luar. kalau ada info ape2 pasal BY ni, tolong bagitahu ummi ye.... URGENT AND NEED IMMEDIATELY.

(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>  entri ini di taip dengan penuh rasa geram terhadap kutu yang mahu membina Istana di atas kulit anak-anak Ummi. Berani betul dia kan. errr datang kerja  pun xde mood. rasa nak balik je pergi selesaikan masalah kutu tu !!!!!!!!! grrrrrrrrrrrr...........



15 comments:

  1. adohaiii .. x pandailahh akak bab2 buluss nie ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak,
      nisah tau pun sejak bile bela kucing ni kak..
      sebelum ni pun xde info jugak hehehe

      Delete
  2. gunting je bulu2 bg pendek..larilah kutu tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. gunting... ???
      oohh tidak.. sayang nak gunting..
      bulu dorang comel... hehehhe

      Delete
  3. haah kan... mmg geram ngan kutu kucing ni..dah la terbang..pas tu bila melekat kat kite.. trs rasa gatal.. deqla ada beli sikat kutu kucing.. tp xde la berkesan pun guna tu.. mahal jugak ubat tu ye.. cuba cari kat kedai haiwan plak.. kot2 ada jual..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa tergaRU2 dorang.
      kite pon ikut tergaru2 jgk..

      kedai pets kat Langkawi x byk. so nisah dh cari..
      tapi tak jumpe..
      kena cari kat luar ... (^_~)

      Delete
    2. so nisah dah jumpa belom..? nak x nanti deqla try carikan kat sini.. ?

      Delete
    3. nak nak...
      tolong carikan. yg sebijik mcm ni.

      nnti jumpe update Nisah tau..
      thanks deqla, lap u so muchhh (^_~)

      Delete
  4. Salam Kak Nisah Tomey like Goku..
    Huhu.. Kutu OH kutu... adik2 cma xleh tgk ade kutu kat bulus siapla bulus tu dikerjekan sehingga kutu tu dah tak n mpk... itu adik cma.. ku cma.. mmg tgk je le.. huhu...

    1st time cma tgk ubat kutu utk kucing ni..ermm.. nnti cma try google kat kedai area2 umah @ kt sunway pyramid..

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam Cma Shepet like ahkak..
      thanks Cma, umah akak memang akak simpankan sebotol FrontLine (ubat kutu jugak) . tapi yg kat atas ni as a Supplement Vitamin untuk kutu, bulu and body dorang.

      so akak nak cuba, kesian akak tgk dorang asyik tergaru2 aje..
      kesian kat akak jgk yg stress . hehhee..

      neway, kalau Cma jumpe, Please update me ya .. (^_~)

      Delete
  5. alamak.. payah la once berkutu kan nnt jangkit ngan semua. Hope u get the ubat soonest and dorang nnt all bebas dari kutu. Kalau sekor jer boleh lagi la layan cari kutu sikat manual basmi semua kan kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha kan...
      Nas, keadang pakai sikat tu buat akak payah sikit.
      si kucing tu bukannya nak duk diam2.
      tergolek2 ke sana sini.
      akak kena guna kaedah lain
      yg cepat dan mudah..

      >> tp penyembur Frontline tu memang cpt bertindak
      hehehe

      Delete
  6. huwaa, saya pun tak suka kutu... nisah, perangi mereka habis habisan... moga berjaya :0

    ReplyDelete
    Replies
    1. yesssss.. Nisah akan perangi habis-habisan.
      selagi kutu tu ada dalam rumah.
      selagi tu Nisah tak mampu bertenang.... hehhee

      >> Nur, Alhamdulillah. nampak dah hasil kejayaannya sikit dah . hehhee

      Delete
  7. wahhh kucing pun ada ubat kutu yer.... selama ni xtau plk jaa sbb jaa kureng ngn kucing ni.... suka tu suka laa tp bab nk bela tu mmg tak ar.....ngeeee!

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email