Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, May 20, 2013

Kerana Cermin Ku Retak

Dengan Lafaz ..... 
Assalamualaikum WBT. ... >> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . semoga apa yang di lalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...


huh... melepaskan nafas yang panjang (^_~)

cermin ku yang retak, walau masih tidak berbelah. namun harus juga digantikan yang baru. 
Terima kasih pada Kakak Zakie, atas beberapa cadangan beliau. sangat Nisah hargainya. Nisah pun telah usulkan kepada suami nisah tentang cadangan Kakak. Dia hanya mendengar dengan penuh tenang sekali. Namun, seusai solat subuh tadi, Nisah tanyakan lagi tentang cadangan itu, mahukah kita claim insurans atau buat laporan di Majlis Perbandaran . Tetapi katannya :



"tak pelah, kita tanggung aje semua pembayaran cermin tu. Dah rezeki duit kite ke situ"
Nisah menjawab : "kesian abg, byk benar nak dibayarkan. satu persatu datang. peti ais rosak 2x, bil elektrik tetiba melambung, ni cermin kereta pula retak"

jawab encik hubby "tak pe, itu ujian dari Allah SWT. Ujian ni datang hanya untuk 2 sebab sahaja, 1 untuk mengurangkan dosa-dosa dan kedua untuk menaikkan martabat. Tiada yang lebih baik untuk diri kita selain dari ujian Allah, dan kerana itulah kite perlu berkongsi rezeki, Mungkin juga ada silap kita di mana-mana, kerana itulah Allah berikan ujian satu persatu. InsyaAllah semuanya akan dapat di selesaikan."


Nisah >> hanya terdiam sahaja tanpa berkata-kata, Nisah telan semua kata-kata enche hubby, kalau tuan empunya badan dah kata begitu, maka tiada apa2 yang perlu si Pn. Wifey menjawab.

walau apapun, Terima kasih pada semua yang komen. prihatin anda terhadap cerita Nisah tempoh hari, Terima Kasih. (^_~)




(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> terasa lega juga Enche Hubby berkata begitu. adakala. bukan semua perkara kita perlu menyalahkan orang lain. Pada Sang pembuat itu. tidak mahu mengaku pun tidak mengapalah. Sudah kesana kesini Nisah tanyakan, tiada siapa ingin mengaku. Tidak mengapalah. takkan sampai mana dunia ini anda berlari. Apapun, ketahuilah. kehidupan ini adalah sebuah pantulan....







10 comments:

  1. Bgusnya... Betullah.. Kdg2 ujian berbntuk wang ringgit adalah utk sucikan harta kita..

    ReplyDelete
  2. setuju dik
    akak nie dah retak lama dah
    cuma x besar
    entah bila hubby nak pi betul dan gantikan
    rasanya dah hamor setahun koot ..
    dia retak sikit shja ..
    kalau pecah serata cermin mgkin masa tuu hubby dah tukarkan kan huhuh

    ReplyDelete
  3. Salam K.Nisah lawa & cute & comel like me..
    huhuh..
    jika ini yg terbaik utk akak & hubby, redha lah hendaknya.. insyaAllah ada hikmah disebaliknya..;)

    ehemmm...lawo kotak blockqoute itewwww.. jelesss ai.. :p

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum nisah....setuju2 tu...:)

    ReplyDelete
  5. ya benar, hidup memang untuk diuji..
    cuba claim insurans, akak dulu kena snap gambar kereta dan bawa ke syarikat insurans tu..

    ReplyDelete
  6. kata-kata suami nisah sangat menyejukkan hati...ujian Allah datang tidak henti-henti untuk menguji hambaNya..

    ReplyDelete
  7. sejuknya kata2 hubby akak.... tenang sungguh dia. semoga dia akak sekeluarga tabah mghadapi dugaan yg datang.....

    ReplyDelete
  8. Terkedu akak baca kata2 ur hubby yg penuh ketenangan dan makna tersirat tu..sejuknya hati..

    ReplyDelete
  9. Its ok Nisah..akak pun bz ari Ahad tu..nanti kita plan lain yek

    ReplyDelete
  10. betul ckp ur hubby tu.. sabar byk2 eh.. oh yer.. nidsah lagi lama ye mendirikan rumah tangga.. xpe, usaha tanpa knl erti pts asa... in shaa Allah pasti ada rezeki utk kita... ;)

    psstt.. bole tau umor nidsah? hihi

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email