Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, May 13, 2013

Latest Story - Cutie DIMO

Dengan Lafaz ..... 
Assalamualaikum WBT. ... >> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . semoga apa yang di lalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...


ummi balik dari bercuti.. keadaan Dimo semakin baik.

tiada lagi cairan keluar dari matanya.  aktifnya usah di cakap, ada aje menda yang di buat. bila ummi bagi dia keluar, dah pandai nak melepak umah org sebelah. tiada lagi pandangan serong kpd Dimo. tiada lagi kerisauan di hati ummi.. dah pandai nak jalan jauh2 ikut abang2 n kakaknya. Ummi tersenyum senang. Alhamdulilah, hari sabtu lepas ummi bawak dia pergi jumpe doktor, nak bukak jahitan. doktor kata bagus, sebab tiada sebarang jangkitan, bengkak pun xde . Lega ummi, lega sangat. Hal Dimo telah selesai, di harapkan selepas ini tiada lagi apa2 yg berlaku pada Dimo, malah pada yang lain2 juga. Bukan tak mahu jaga, namun tak sanggup asyik nak suapkan ubat je. bahaya kalau dah banyak kan...


Dimo dan Dotti, rapat. Dotti suke kejar ekor Dimo, Dimo suke geget ekor Dotti.
sama-sama taknak duk diam, sama2 notty and sama comel mcm ummi hehhehe
gambar yang besar ni. Namanya Meooww . Ibu kepada semua 9 anak ini. hebat tak meoww??? Setahun, 3x beranak. 


dalam semua gambar ni, hanya Mimau je yg xde.
masa ni Mimau tak balik. beliau sedang mengorat anak dara rumah lorong belakang. Tak tahu lah, apa nak jadi dengan Mimau ni. asyik mengorat aje...


(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> buat semua rakan-rakan blogger. terutamanya adik ShiemaCma. Terima kasih atas doa-doa dan kata-kata semangat kepada Nisah dan Dimo untuk sepanjang entry tentang Dimo. selepas ini, InsyaAllah tiada lagi kisah sedih tentang Dimo. Doakan yang itu juga.  
Untuk ShiemaCma, yang selalu bertanyakan tentang Dimo, terima kasiih atas entry yang telah Cma ciptakan untuk Dimo. Terima kasih banyak-banyak. setiap doa anda, Nisah juga mendoakan yang baik2 sahaja untuk anda. setiap kata semangat yang di berikan, Nisah juga harapkan anda bersemangat juga. Terima kasih, Syukran Ya Jazilan Ya Allah, mengurniakan sahabat-sahabat yang prihatin dan baik2 dari kalangan hambaMu..







5 comments:

  1. Kalau kakak kucing banyak macam ini kat rumah alamat kakak tak boleh masuklah. Kakak takut kucinglah Nisah walau anak kakak suka... tak tahulah kenapa. Tengok gambar ok tapi bila ada depan akak takut /geli..

    Moga Dimo dan rekan terus siha macam tuan dia hihi...

    ReplyDelete
  2. sokong komen kak zakie sbb sama2 geli kucing walau anak suka sgt kucing..huuhuh.. mg semua kucing peliharaan nisah terus sihat walafiat

    ReplyDelete
  3. rajinyer bela kucen..m3h pun geli ngan kucen jugak..adoii

    ReplyDelete
  4. comel2.. raisha nengok gmbo nie pun dia geram.. meow meow dia cakap.. hehehe.. semoga cepat sembuh !

    ReplyDelete
  5. Salam Kak Nisah gebu like meowwww...
    Alhamdulillah... gOOd to know that Dimo Is getting better Now..
    Seukanya tgk Dimo dah sihat..gumbiralah die dpt berkejaran guling2 like hindustan kat rerumput tu ye..
    sampaikan peluk cium ketat2 buat semua bulus2 tu... gerammm..

    *mimau tu gatai ye.. babab kang! hehe...* :p


    *Speechless... Tak Mengharapkan apa2 utk cma.. cuma mengharap doa dititipkan buat anak2 bulus terutama Dimo & jugak Umminye yg baik hati ni..*

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email