Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Monday, May 20, 2013

Perlu ke Suami Romantik ??

Dengan Lafaz ..... 
Assalamualaikum WBT. ... >> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . semoga apa yang di lalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...


perlu ke ?

ada setengah memerlukan.
ada yang rasa okey-okey aje
ada setengah kata xpe . romantik tak penting.

Jujur Nisah katakan, suatu ketika dulu Nisah sangat mengharapkan suami yang romantik itu adalah kerana pengaruh dari Novel-Novel Cinta. Ya, bila Novel di adaptasikan ke dalam angan-angan, itulah yang kita impikan.

Ternyata, Allah lebih Maha Mengetahui, maka tiba satu masa Nisah di nikahkan dengan seorang lelaki. Yang MEmANg TIDAK ROMANTIK. tidak pernah ada Candy Light Dinner, tiada hadiah berupa Coklat dan Bunga Ros, malah Bunga Tahi Ayam pun tidak pernah. Sungguh, tatkala di awal perkahwinan ia sangat mencabar, sangat terasa teraniaya. cemburu pada pasangan lain. Pelbagai rasa dan soalan sentiasa ada.

Tapi itu dulu, ketika usia meniti dewasa. Kini, romantik itu bukan isu utama. Yang diperlukan kini adalah tanggungjawabnya, agamanya. cukuplah hadiah yang kecil2 tanpa bunga-bungaan. cukup kalau ia memahami. tidak payahlah ayat berjiwa berjela-jela.


tak payah yang romantik2 sangat. cukup kalau kita tahu. dia sayangkan kita. cukup kita tahu. hanya kita sahaja isterinya. cukup lah kita tahu. dia sedaya upaya memenuhi permintaan kita walau terpaksa bergadai masa.

dalam erti kata yang lain. bersyukurlah, kerana dia pasangan kita yang menerima kita seadanya. terimalah dia seadanya, kerana dia juga manusia biasa.

dan anda, mahukan yang bagaimana??




(^_~) Monolog Cermin Hati >>>> siapa tak sayang suami oiii hehehhe.







18 comments:

  1. dah kawen ni,..apa pilihan yg kita ada ?..terima sajalah dah itu jodoh kita,..ehe..akak suka juga suami romantik,...hubby akak tak selalu tunjuk,..kekadang je..ehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ye le kak, komplen pun dah jadi suami ye..

      bkn ape, byk sgt bebudak skang, kalao nak cari je. mesti pilih ROMANTIK aje atoiiiii.. hehehe

      Delete
  2. romantik tu abstrak//.. boleh dizahirkan dlm pelbgai cara... syukurlh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju, ringkas dan padat.
      abstract kan (^_~)

      Delete
  3. Alahai Nisah... samalah dgn abang. Tapi kakak dah lali sebab dah masuk 18 tahun pun. Anak-anak aje yg selalu minta papa mereka buat itu ini tapi semua tu tak masuk dlm kamus kami hahaha.... janji bahtera rumahtangga tidak melanggar susila agama kita dah cukup bahagia kan...kan...kan... (katakan iye hihi....)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang iyeeeeeeeee kakak oiiiiiii.....
      apa di harap2 romantik2 sangat, terlebih romantik kang ke laut aje sudahnya.
      nak cari biar beragama, bersama-sama menuju Syurga. itulah yang sepatutnya.. hehhe

      Delete
  4. bg saya suami romantik tu perlu...tapi jangan terlalu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, err nisah pun mahu,
      tapi dapatnya tidak begitu... hehhe

      Delete
  5. romantik tu perlu.. tapi klu akak, terlalu romantik plak akan buat akak rimas..haha..
    apa pun janji kita tahu, yg kita saling menyayangi...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha kan..
      sekarang ni baru nisah faham.
      romantik tu bkn syarat pertama .
      terpulang utk kite handle kehidupan suami isteri (^_~)

      Delete
  6. akk dulu masa lom kawin ngan abang
    memang suke yg romantik
    sekali huhuhu
    redha aje lahh ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh redha aje lah ye kak.
      nak wat cane, dah jodoh.
      pasti ade hikmahnye ..

      Delete
  7. hye nisah..
    a`aa kan..sama la ciksu dulu pon suka yg romantik gak tp skrg.. mcm tak kisah je..

    setakat ni pernah dapat bunga 2x je.. hihi

    yang penting suami kita penyayang dan bertanggung jwab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha betul tu cikSue..
      romantik tu mungkin satu bonus je kan.. hehee

      Delete
  8. Salam Kak Nisah gebusss like Tami...
    Hihi... pengaruh novel punye pasal ye..

    Ermm.. cma nk kate suka pada yg romantik tu.. kira pakej la.. lgpun tak suka sgt klu terlalu romantik..
    cukup sekadar kita tahu yg diri dihargai..

    En alan?? bila anginnye datang romantikler..sepanjang 7 tahun kawen, 2 kali je merasa romantiknye lelaki teww.. hihi..:p

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam sayang..
      hehhe ahkak ni memang kuat imaginasi.
      semua menda nak di adaptasikan.
      tu yg kononnya nak suami ala2 romantik gitu.
      tapi tak dapek lah . dpt suami yg confem tak romantik.
      tegas but loving di sebalik tingkah laku (erkkkkkkk...)

      Delete
  9. suami romantik..hahahaha... hubby deqla ada masanya romantik jugak.. ada masa kita yg over romantik, dia serius plak..hahahaha...ehh ok dah tau umur nisah.. 30 kan? kita sebaya la dear.. so deqla pggl nisah je ye..? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. suami nisah tak romantik.
      kelakar tu ye, tp tak byk lah sikit2 aje.
      haaa tp nisah penah jgk jadi "over romantik" mcm deqla jugak. hehehhe

      >> ya Deqla, kite sebaya. boleh aje panggil Nisah.. (dgn hati yg terbuka ) hehhee

      Delete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email