Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, May 3, 2013

La Tahzan - EpiloG

Dengan Lafaz ..... 
Assalamualaikum WBT. ... >> Alhamdulillah .. kita berjumpa lagi !! (^_~) . semoga apa yang di lalui ketika ini, lebih baik dari semalam.... InsyaAllah ...

Wahai Hamba Ilahi,

Allah menduga kita bukan kerana Dia mahu menyusahkan diri kita tetapi Dia ingin mengetuk hati kita yang tidak pernah lelah bermain dengan dunia agar diri kita kembali lurus pada jalanNya..

Ingatlah, Allah tidak pernah melupakan kita tetapi mungkin kita yang selalu melupakanNya, melupakan ayat-ayatNya, melupakan nikmat-nikmat yang telah kita pinjam dariNya..

Ketika kita senang, dengan enteng kita meninggalkanNya. Ketika kita susah, kita meraung menyeru namaNya. tidak malukah kita padaNya? Sedarlah! kita hambaNya bukan siapa-siapa. Jika tidak kerana kasih sayangNya kita tidak akan dapat merasai apa yang kita miliki ketika ini..


(^_~) Monolog Cermin Hati >>>>ber epilog. tak mampu nak menaip pepanjang sekali jalan.hehhehe.. semoga bermanfaat







10 comments:

  1. Salam K.nisah tomey tomey like dimo..
    *haha.kasi kiss ckit dimo utk saye*

    terkesan kata2 akak kat atas tu..
    btl tu kak.. nasib baik allah turunkan dugaan 'tu' kat cma..
    klu tak.. sampai sekarang cma masih hanyut ntah kemana..

    ternyata allah masih sygkan hambanya yg khilaf ni..
    tetapi diri ini terlalu malu utk m enghadapnya ;(
    huhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam Cma, dah kiss dah. Dimo sangat suke bile anti Cma yg kiss hehe

      >> kalau Cma terkesan, akak lagi terkesan dik. akak nasihatkan unutk diri akak. dan sahabat2 yg akak kasihi (^_~)

      Delete
  2. *done klik kotak2 cumel kt atas tu & hishop*

    ReplyDelete
  3. Kite manusia yg mudah lalai dan sentiasa mngejar duniawi...thnks ats perkongsian ini...moga mnjadi ptunjuk kpd kite semua...

    ReplyDelete
  4. malunya kak zu pada diri sendiri bila baca ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak, malu yg diselangi dengan keinsafan . Nisah pun kak.

      Delete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email