Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, March 14, 2012

hari isnin selepas bercuti


Ya Allah .. malasnya nak pegi keje, malas lagi nak bangun pegi keje, malah malas lagi la nak tengok meja yang bakal bertimbun dengan kerja-kerja yang tertunggak... 
entry ini sepatutnye saya masukkan hari isnin, tapi tak sempat nak masuk.. 
so ada kesempatan sisa-sisa waktu ni nisah masukkan entry ni ..
saje nak berceloteh di ruang lebar blog ini..

selepas 5 hari bercuti termasuklah Sabtu & Ahad.. dah tentu-tentu perasaan nak masuk kerja sangatlah berat, bak kata orang orang tua-tua, berat mata memandang, berat laagi bahu yang memikulnya...
ceewahhhhhhhhhhh, ape kena mengena pepatah tu dengan kemalasan berkerja ni???
xde maknanye nak bermalas-malas.. keje tetap keje....

serius, hari pertama bekerja memang banyak yang nak kena selesaikan.. maklumlah saye xde replacement staff, so buat lah keje pelan pelan... malah bukan setakat hari pertama je, hari kedua, hari ketiga.. masih bersisa keje-keja yang bertimbun-timbun tu..

 




1st time tgk dlm tray, terkebil-kebil bijik mata



masa ni bermonolog sendiri "haishhh mana satu la kau nak buat dulu nih??"



ni satu lagi tugasan :- buka, baca & bertindak dengan segera!!!!!!!! dun play2 haaaa


operation is start, lets do it!!!


finally, its DONE!! congrats to my self muahahahhaha (perasaan!!)
itu pun ada jugak suara yang mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati:-
"takkan banyak keje kot?"
"haaa baru tahu banyak kerja"
dalam hati berkata : (habis kau ingat kau sorang je banyak keje.. banyak-banyak keje kau pon, sempat lagi kau melepak kedai kopi gan kawan-kawan dari kul 10am sampai la 11.30am . yang aku ni? duk je dalam opis, terkebil kebil bijik mata~ada kau pikir sape yang banyak makan gaji buta???)       terasa nak cili-cili je mulut manusia tu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
buat la dengan penuh kesabaran, bermula dengan Bismilillah.. InsyaAllah kerja anda semakin mudah & di permudahkan..

tetapi, tu cume keje untuk RAbu-Khamis-Jumaat yang lepas,
ISnin, Selasa & Rabu minggu ni harus jugak berjalan seperti biasa..
letihh wooooooooo nak siapkan semua.. tergapai gapai tangan ni ...


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email