Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Thursday, March 15, 2012

meowww naik kete...


tercangak- cangak meoowww duk dekat kerusi belakang ...
ni bukan kali pertama meooww ikut ummi naik kete, dah banyak kali dah..
kali pertama, ummi riba meoww..
kali ke dua pun ummi riba meoww, tapi kali ketiga, meoww dah berani jalan ke belakang untuk duduk dia aje.... tapi kelibatnya memang macam ketakutan... agaknya die masih tak biasa kot...

tercangak-cangak meoww tengok lampu neom kat luar

meoww cengkam seat dengan kuku.. hahaha takut jatuh la tu

sepatutnye mata die terbukak, tapi kena flsah terus ditutupnye.. haishh

kan.. kuat betoi cengkaman die, okey next time meoww pakai tali pinggan keledar ye, safety!!


bile sampai je umah, ummi turun dulu.. pastu bukak la pintu belakang..
terus meoowww melompat .. dan menuju ke arah pintu umah...

penah sekali ummi bukak pintu sebelah kanan, die terus keluar dan berlari ke arah pintu pagar..
ummi pun panggil la.. "meoowww tu pintu pagar, bukan pintu umah". die pon berenti & berpatah balik, berjalan ke arah pintu umah..

hahhahah gupenye die dah ting tong duk dalam kete tu.. 
pintu pagar & pintu umah pon die dah tak kenal...






2 comments:

  1. hahahhah...
    comel kucing nisah tu... kucing akak dulu pun slalu gak naik keter.. sebab klu balik kg x der org nak jg.. so, klu pi mana2 mesti akan bwk jugak.. tp skang kat umah dah x de kucing lg dah... huhuhuhuhuhu... sedih... part plg sedih, 2 minggu b4 arwah abah akak meninggal, kucing akak mati dulu.. tiba2 jer.. dia nak mati pun gi jauh2 dr umah.. sedih sgt2....

    ReplyDelete
  2. hehe akak, ni pun cadang nak bawak balik kg ni, tp tgh sarat mengandung.. tunggu bersalin dulu :) .. kucing nisah dulu pun meninggal, sedey sgt sampai ambil AL la, sbb asik nangis je..

    nisah penah baca tau, kucing kalau nak mati mesti die jauh dgn kite.. sakng ni, kalau meoww kuar umah lebih dr 20minit.. mesti nisah g pusing satu taman cari dia hehee

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email