Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Sunday, March 11, 2012

jalan-jalan sambil outstation..

Alhamdulillah.. kami selamat pergi dan kembali ke destinasi yang di tuju...

hari pertama (Rabu, 5.15pm):-
tengah syok syok nisah duk melepak depan tv dan depan lappy.. tiba-tiba nisah terima satu panggilan dari enche hubby, beliau meminta agar-agar saya bersiap-siap kerana kami akan menaiki feri pukul 7pm.. erm.. waktu tu memang tak cukup nak kemaskan semua.. baju, persiapan meoowww.. semua di lakukan di dalam keadaan kelam kabut.. dalam keadaan tergesa-gesa nisah bergegas bersiap-siap semuanya.. kalau orang mandi basah air paip, tetapi nisah basah mandi berpeluh.. dalam sibuk kelam-kabut kelam kabut akhirnya nisah tertinggal Handphone di rumah, bila sudah sampai feri, teringat nak tengok handphone, nisah pon terus mencari handphone dalam handbeg, tapi hasilnya memang kecewa, sebab handphone tertinggal.. 
huwaaaaaaaaaaaaaaa nak menitik airmata di buatnya, terasa macam tak nak terima hakikat yang handphone tu tertinggal.. nak berpatah balik ke umah? harus nak buat macamtu.. tapi masa tak mengizinkan sebab masa tu tinggal lagi 15 minit je nak naik feri.. so memang tak sempat nak balik.. hanya keredhaan sahaja yang harus ada. memujuk hati dan diri agar menerima hakikat handphone tu dah memang tertinggal kat rumah...., tetapi apa boleh buat, perjalanan harus di teruskan.. setibanya kami sampai ke destinasi.. kami terus check in hotel, dan terus tido sehingga le esok pagi... sungguh tak mahu datang check in dalam hotel tu lagi dengan bayaran rm98 semalam, suasana macam hotel AYAM, bau peunh dengan colok cina, nak tarik selimut pon rase nak muntah.. huwaaaaaaaa sedey betoi.. dah pesan kar hubby lain kali xmo duk hotel ni lagi.. sebab saye bukan AYAM ye...

hari kedua (Khamis 8.30am)
enche hubby bersiap-siap mahu ke tempat yang harus die pergi.. mata saya masih terkebil-kebil melihat beliau bersiap-siap.. masa berlalu, beliau pon meninggalkan saya di dalam bilik hotel keseorangan (meninggalkan duit untuk bfast & lunch) hahaha dah gupe keje mengAYAM je hahahha.. didalam bilik yang suasana yang nyaman, sejuk kerana ber air cond, selimut yang tebal dan comfort, dan itulah saat yang dinanti-nantikan untuk relax & zzzZZzzz..
setelah tengahari baru nisah bangun untuk makan.. tetapi setelah makan nisah sambung ZZZzzzzz balik.. tepat jam 3.00pm enche hubby call lagi sekali, bagitahu yang kami akan bertolak balik ke Kuala Perlis (jetty ke langkawi)  petang tu jugak.. so nisah pon bangun dan bersiap-siap dan menunggu enche hubby sampai.. jam 6.30pm, enche hubby pon sampai.. beliau pon mandi dan bersiap-siap.. sehingga jam menunjukkan pukul 9pm, barulah kami bergerak menuju ke Kuala Perlis.. setibanya kami di Kuala Perlis.. kami check In hotel, sebab Ferry ke Langkawi dah closed..  yang ni hotel memang murah jugak rm89 semalam.. T Hotel, walaupun murah tapi takde gupe cam hotel AYAM, sangat selesa.. hotel memang ada trandemark .. 80% puas hati (^_^)

hari tiga (Jumaat 10.45am)
dari hotel, kami menuju ke Jetty untuk pulang ke Langkawi...
dan setiba kami tiba di rumah.. pastinye wajah pertama ingin di lihat adalah wajah kesayangan si demok Meooww yang tengah setia menunggu kami, setibanya nisah depan pintu, sedang membuka kunci pintu, ternampak kelibat meoww sedang duduk di depan pintu didalam rumah.. bile bukak je pintu terus meooww menerpa ke arah nisah n mengeooww.. hahha rase nak nanes pulak time tu, si kucing yang setia menunggu ummi (oh!! dia sekadar seekor binatang peliharaan, sekurang-kurangnya ade jugak la yang menanti kami balik hehhehe)
tetapi... setelah masuk je umah.. rumah kami dipenuhi dengan satu bau yang menyegat hidung..
hahha meoowww poo poo dalam litter box yang disediakan.. tetapi kemungkinan litter box tu kecil untuk montot & badan meowww maka poo poo ada terlompat kat tebing litter box tu..
apa lagi yang bole buat? haruslah bersihkan semua tu.. tak sempat salin baju, saya terus ke dapur untuk bersihkan poo poo meoww.. oh meooww jangan risau ummi tak marah kamuu poo poo kat situ ye.. pengalaman outstation tidak berhenti disini..

bakal di sambung tak lama lagi ..
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........................

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!