Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, March 14, 2012

si meooowww ummi


kesian tengok meoww yang membawa perot yang boyot kehulur ke hilir...
mungkin, waktu-waktu kelahiran hampir tiba ..
dia semakin lemah.. 

terbongkang & lena dia tido, pewot makin bolat


tapi, bile bukak je mata, mesti mamam & jilat bulu (satu hari entah bape kali die menjilat bulu-bulu dia nih)


tapi dalam sibuk perot memboyot, sempat lagi nak melompat ke luar..
ummi: keluarlah sayang, kalau halang pon kamu keluar jugak

hati hati ye, nanti balik umah tau!!!

take care sayang!!!!!!!!

ikotlah jalan mana-mana pon, bukan boleh sesat pon!!!!!


okeh, ummi.. meooww nak tido pulak!! Nantok La..

Nunite Ummi..



tetapi, dalam lemah lemah die pon sempat jugak si meowww mencuci mata..
adoii!!!!! siap melompat-lompat lagi,
tak padan pewot boyot ...
ummi pulak yang cuak di buatnya...










4 comments:

  1. Agaggagagaggaaaa!!
    Tgk muka si meowww ni dah iras2 ummi dia..
    Ayarkkkkkk!!
    Larikkkkkkkk!!

    ReplyDelete
  2. hahaha.. wajah yang garang kan tp hati kecik.. muahahha

    larik ye!!!!!!!!!
    nanti, ummi kejor ibuuuuuuuu!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. hehehe...saya takut kucing...tgk dr jauh jer....tengok gambar kucing lama2 pun dah meremang...hihihhi..tapi anak saya, suka sangat dengan kucing...
    tu kucing mmg bela ker??

    ReplyDelete
  4. ooo ramai jugak yg takut kucing, mgkn sebb takut kena cakar kot hikhkhik..

    yang meooww ni baru bela, bulan 1 haritu, dtg pon dah besar.. tak sangka pelawa2 makan, die terus melekat.. hehhe saje bela bole main guleng-guleng :))

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email