Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, March 23, 2012

mana nak sama si kucing belang

masuk-masuk je keje,
pagi pagi lagi dah kena perli..
yang nisah pulak tak perasan orang perli kite
ingatkan cerita yang betoi2 terjadi..

kawan: malam tadi nisah tgk tak berita orang ilang anak?
nisah: ade ke? tak pasan la.. kan ke budak 15tahun dh jumpe.. yg die g lari umah bopren die kan..
kawan: bukan, bukan yg tu.. anak die kuar umah tak bgtahu, kuar macam tu je..
nisah: oo ye ke, sian mak die risaukan anaknye entah kuar ke mana, lama ke anak die keluar?
kawan: adalah dekata sejam lebih
nisah: lorr ye ke.. sian kuarge die, then mak die dh cari anak tu?
kawan: dah cari tapi tak jumpe....
nisah : xpe la mlm ni nisah tgk berita, nak tahu jugak ape jadi kat budak tu..

kami pon buat keje masing2..
tiba-tiba kawan tu pon menyanyi2..

dua tiga kucing berlari..
mana nak sama si kucing belang..
kemana saja kucing ni pergi
habis semua kucari di ceruk longkang...

bla bla bla....
ade la liriknye lagi.. tapi dh tak ingat..
masa ni nisah dh tahu, die macam perli nisah.. sambil sambil nyanyi die tgk nisah & ketawa memanjang..

pastu die berenti nyanyi pastu die ckp, sian ummi dia. satu taman dah cari anak die, tapi masih tak jumpe..
(die cakap berulang2..)
lama-lama baru nisah tersedar dia sedang bercakap tentang status nisah di FB



erkkkkkkkkkkkkkkkkkkk, status macam ni pon jadi bahan ketawa.. sedey betoi!!!!
tapi, sedap jugak sume lirik2 lagu dia.. macam pantun je..
cuma tak sempat nak ingat..
kalau di susun2 boleh jadi sebuah pantun atau sebaris lagu tu... (^_^)





3 comments:

  1. ha ha ha..
    tapi bagi eB, mmg lawak la korangnyer pantun berbalas tuh... ina mmg klakar tau :)

    ReplyDelete
  2. sabar erk ummi..
    yg pntg meowwwww dh blk..
    pedulik apa org kata..
    sbb bkn mntk duit deme pon ummi duk jaga meowwwww kan.. ;)

    ReplyDelete
  3. Kak Ina: a'ah ajenyer betooiii, deme sakit tang mana pon entah la.. post status pasal kucing org kate gile, post tntg org kate mengumpat, kang x post ape2 dh kate lame menyepi.. haisshh susah bebenor..

    Kak eB: hahhahah meemang kelakar, turut ketawa jugak walopun dh kena perli.. kak ina, dia .. memamg gupe itu, dr dulu sampai sekarang.. same je.. kuat bersembang kuat kelakor, duk gan die mana bole diam.. dr utara ke selatan, timur ke barat ade je die kelako muahahhahha

    **kak ina, sila jgn marah.. :p

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email