Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, March 6, 2012

tiaDa HaSiL~~meooww


ye, tiada hasil.. meooww tidak poo poo dalam litter  box dan die jugak tidak berlari keluar sewaktu kami buka pintu, tetapi meooww keluar setengah jam selepas kami tiba di rumah.. itupun meooww keluar 10 minit je, oleh itu, me ekori dia.. nak tahu kemana arah die pergi..
die jalan-jalan depan rumah jiran-jiran, tetapi destinasi terakhiryang die masuk adalah hutan sebelah taman kami, oleh itu nisah buat andaian, mungkin die g poo poo dekat dalam hutan, tu lah pasal selama ni tak nampak poo poo dia dekat halaman kai atau jiran-jiran..

tetapi masalah meooww tak mahu poo poo dalam litter box buat ummi susah hati,
bertambah lagi meooww sekarang tengah sarat mengandung..
aduhai meoww ummi mula susah hati, bawak tak boleh tinggal serba tak kena..

persoalan yang enche hubby tanyakan pada saya..
"kalaulah masa kite keluar nanti, tetiba meooww beranak, die beranak kat mana la ye?"
saye jawap "xpe, kucing ni pandai beranak pandai bersihkan tempat beranak dia, tapi skang kita tak tahu port mana yg meooww aim nak beranak je"

kan best kalau balik2 umah je, kami dah dapat cucu.. hehehehe..
apepun ummi tetap doakan agar meooww sentiasa selamat sepanjang kami tiada dirumah

yang pasti, ummi akan rindukan meooww, setiap malam ummi akan belai2 meoww sambil2 guleng-guleng atas katil, tapi esok malam, meoow & ummi tido tanpa kite berdua..
malam ni, meooww asik tido je, nafas meooww pon nampak kencang setiap kali meoowww baring selepas berjalan.. kalau dulu meoowww berjalan berlangkah2 then baru la baring, skang ni dia jalan selangkah dua then terus baring.. agaknya die dah penat kot..
sian jugak tengok keadaan meooww macam tu.. tapi ummi pun tak tahu nak bantu ape2..
cume ummi bole belai2 je die, supaya meooww tenang ..

pewott meoowww semakin bolat~~




fed up faces hahahha!!!


**one of my fren bagitahu 
"ko ni nisah takde keje lain ke, asyik nak tampal muka meoow ko je, kucing ko tu bukannya kucing parsi pon, kucing kampung je, yang ko perasan kucing ko chumel tu nape??

"woiittt!!! ada aku kesah kucing aku chumel ke tak? ni blog aku, ni jugak wall aku, ehhh sukati aku la kalau aku nak tampal berapa banyak pun muke kucing aku, ade aku pinjam ko punye tepon ke utk tangkap sume gambar ni? ade aku minta tolong ko ke edit sume gambar2 ni? TAKDEKAN???, Beb!! kalau aku ada ANAK, aku tampal la muke anak aku, ni aku cume ada KUCEN je, so aku tampal la muka die, 
ko sakit tang mana????"


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!