Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Friday, March 9, 2012

terima kasih - reminded me (^_^)


jiwa seorang hati saye, bukankah seteguh tugu negara yang belum runtuh di setelah berhujan & berpanas walaupun bertahun-tahun, namun hati saya sekadar hati wanita yang lemah & rapuh.. saat orang lain ketawa suka, saya mengesat airmata pabila terbaca entry tear air mata sahabat teman kawan coretan seseorang yang sentiasa di hati Salina Sasliza Binti Abdul Rashid.... Terima kasih kerana mengingati sesuatu yang telah saya terlupa . Helmet.. hahhaa memang tetiba helmet tu hilang entah kemana.. namun kehilangan helmet tersebut tidak buat kami berhenti dari sebarang aktiviti petang kami (selepas balik keje) merayap dan merayau *harus lakukan aktiviti ini untuk melengkapi setiap minggu* .. entah macamana (mungkin rezeki kami kot) dalam sibuk2 kami xde helmet nak di pakai, kami ternampak sebuah helmet "seteng" tu yang berwarna keemasan di celah celah sofa di pejabat kami, tanpa memikirkan siapa yang empunya helmet itu, tanpa bertanya kepada orang-orang opis tu, kami terus meminjam tanpa kebenaran tuan punya.. berhari-hari, berminggu-minggu berbulan-bulan kak lina guna helmet tersebut, tanpa mempedulikan siapakah tuannya.. (kami bukan kisah pon sape punye helmet, asalkan bole guna sudah.. ).. sehingga satu ketika, kami mulai sedar bahawa helmet tersebut milik enche Gunaseelan.. hahhaha helmet orang india gupenye... tapi sayang.. helmet tu telah di ambil oleh tuannya balik, :( sedey betoi time tu, hari nak merayap tu terpaksa di batalkan sebab xde helmet..

tetapi, adakah aktiviti rayau kami terhenti???
of course la tidak sama sekali, alaaa yang hilang pasti berganti kan.. walaupon kak lina x dapat gunekan helmet kura-kura milik Guna tu, tetapi usaha mencari helmet lain harus dilakukan.. TING!!! seingat saye, saye pernah gunakan helmet kakak saye, sebagai ganti .. setiap hari saya bawak helmet tu ke opis.. 
oleh yang demikian, aktiviti kami tak pernah berhenti.. 

saat paling best bila kak lina ni sangatlah baik mahu belanja saye makan Char Kuey Teow kat Taman Cempaka (tapi saye tak pasti samada kedai tu masih ada ag ke tak???) , saat ni la paling seronok, sebab saye dapat makan 6 ekor udang.. gara-gara kak lina tak suke nak "kopek" kulit udang .. so saye yang rajin "kopek" so saye la yang banyak makan udang tu.. hahahha sape "kopek" die la yang makan.... sekarang.. pasti ada mangsa baru yang perlu mengopekkan udang tersebut untuk dia (huh!!! pemalas jugak die tu tau!!!)

kalaulah, setiap kali rindu itu bertamu dalam jiwa, pastinya gambar akan menjadi pengubat kesedihan itu.. namun ketahuilah.. gambar akan bisa pudar di telan matahari, akan lusuh di mamah usia, akan terbang di tiup angin.. namun biarlah apa yang berlaku.. ia sekadar sekeping gambar yang tidak bernyawa.. namun saya percaya.. dan saya akui...selagi kenangan yang tercipta masih di hati, selagi sejarah di baca kembali.. selagi nafas ini masih berdegup, selagi nyawa ini di kandung badan.. dan selagi itulah persahabatan ini akan nisah bawa sehingga ke dalam Syurga, jika kite bertemu hanya setelah melihat sekujur tubuh yang kaku antara kita.. namun pabila di hidupkan kembali, ingin nisah bertemu kembali kepada seorang kakak .. seorang sahabat yang bernama Salina Sasliza Binti Abdul Rashid..


Kak, jika diingat kembali, terlalu banyak akak berikan pada nisah sepanjang perkenalan kita, sehingga saat-saat akhir pemergianmu dari pejabat Azman Tahir, nisah masih tidak dapat meberikan apa-apa kepadamu.. tiada hadiah mengiringi mu, tiada bunga yang ku berikan walaupun sekuntum.. namun akak masih ada sesuatu untuk nisah.. "sejadah".. jika nisah tak mampu menyediakan hadiah yang hebat untuk akak, akhirnya nisah gunakan sejadah itu sebagai kenangan, dan sekaligus hadiah untuk akak sepanjang hidup nisah ini.. maaf akak.. nisah tidak pernah berikan akak apa-apa.. namun,... nisah amat mengharapkan agar setiap doa.. setiap pahala menggunakan sejadah itu boleh menjadi hadiah yang sangat besar maknanya.. mungkin orang akan kata, apalah yang ada pada sehelai sejadah lusuh.. namun sehelai sejadah lusuh itu akak .. mampu menutup sekujur tubuh, menjadi perisai dari dosa-dosa yang masih bersisa...

walaupun bahu ini tidak lagi dibasahi airmatamu kak..
biar pun mata ini tidak lagi memandang mu kak..
sungguhpun jari ini, tidak lagi mengesat airmatamu kak..
namun setiap kekecewaanmu, setiap kisah sedih pun.. masih mampu nisah rasakan kesakitan itu..
jika kejauhan ini menjarakkan kite, memisahkan waktu.. 
namun. Doa yang tidak pernah berhenti untukmu sentiasa nisah mohonkan agar Allah selalu memberkatimu..

Kak... sungguhpun hidup ini kadang-kadang sukar untuk ditempuhi, namun Allah tidak berjanji bahawa setiap perjalanan ini mudah, namun Akak, Allah sentiasa mengawasimu, Allah sentiasa ada denganmu, sewaktu akak suka dan duka.. jika bersedih kesatlah airmatamu kak, kerana Allah ada.. jika hati mu resah Kak, kuatkanlah jiwamu, kerana Allah ada.. Jika sabarmu mencabarmu Kak, kentalkan perasaanmu, kerana Allah ada....


2 comments:

  1. Terima kasih dik..
    X mampu akak nak ckp apa2 lg..
    Hanya Allah swt saja yg mampu membalasnya..
    Amin!!!
    Ada lg kedai Char Keow Teow tu..
    Skrg dah tntulah My Hubby mangsa ai kopek udang..
    Tp dia x cukai..
    Dia bg blk udang2 tu..
    Sbb skrg Aqil Naim yg pulun habis udang2 tu semua..
    Muhahaahhahahaaaa!!!

    ReplyDelete
  2. kasihmu sangatlah di terima :)

    lorr.. budak tecik tu yang kasi habis sume.. dapat 9 ekor udang la die ye.. bijak anak ummi.. gud job dear :)

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email