Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, March 28, 2012

hari tanpa kata

haruslah mesti ada sepatah dua kata~~~




sepetang di Pantai Chenang, 26.03.2012 sesudah hujan yang lebat.. benarlah.. usah merungut tatkala hujan membasahi ke bumi, kerana Allah menyediakan pelangi nan indah untuk kita tatapi... (^_^)




5 comments:

  1. bertuahnyer nisa dapat tgk pelangi...dah lama tak tengok pelangi tau..indah sungguh ciptaan Ilahi

    ReplyDelete
  2. eB ezrin, cantikkan... lame jugak la tgk pelangi ni, biasa tgk pelangi kabur2 je tp aritu terang pulak...

    izan mama mia: indah sangat.. lagi indah dapat melihat 2 pelangi.. satu terang, satu kabur... :)

    ReplyDelete
  3. cantik pelangi tue.. dh lama x tgk pelangi.. :)

    ReplyDelete
  4. Nureen:.. nisah pon dh lame tak tgk... ni pon kebetulan je.. b4 tu ujan lebat sgt2, dh berenti ujan, terus keluar pelangi... sume pelancong yg berada kat situ bervideo & bergambar.. :D

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email