Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, February 11, 2012

DIAM DARI BERKATA-KATA

dari banyak aku berkata-kata 
tetapi masih begitu.
dari banyak aku bercakap makin banyak kesakitan yang aku rasa
oleh demikian, aku DIAM
biarlah aku terus diam dari berkata dengan perkara yang sama
bukan aku jemu, tapi seolah patah hati
sungguh aku patut kuat hadapi semua ini
tetapi aku juga lemah
lemah untuk terus berkata-kata
kerana kata-kata aku seolah tidak di endahkan
aku diam. supaya aku tenang.
aku bimbang, jika kata-kata aku akan
meledakkan kegeraman yg aku genggam..
aku diam. itu patut.

cuma.. aku berkata dalam hati..
Ya Allah, berikanlah petuntuk jalan
berilah kelapangan urusan.
tiada yang lebih baik dari pengampunanMu
tiada yang lebih aku harapkan dari 
pertolonganMu
sungguh ujian Mu ini semampu diri ku
namun aku tidak berdaya
Kau berilah aku kesabaran dan ketabahan
dan ketenangan untuk aku hadapi ujianMu ini Ya Allah....


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!