Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Tuesday, February 28, 2012

no idea..


semua orang tawu, sampai satu masa kite memang xde idea nak memasak sebagai hidangan di hujung minggu (ini cerita ahad lepas punya), penyakit ini sangat di bimbangkan, kerana ia boleh mengundang sikap "masak je kat kedai" pastu bila duk depan menu & melihat pelbagai jenis masakan , mula la berdialog sendiri "alaa nak beli ape ni, makanan sama je" .. erm apepun ia tetap sukar untk membuat pilihan..

memandangkan encik hubby ada sedikit masalah tentang "kekurangan darah" oleh itu dia perlu makan, makanan yang menambahkan darah, oleh yg demikian.. kerang adalah makanan utama yang perlu di berikan kpd beliau, :) ternyata beliau sangat berminat dengan Kerang tersebut, setiap minggu kami akan membeli sekilo kerang untuk menjadi santapan hidangan hujung minggu kami.. errr walaupun saya byk darah, sy juga perlu makan kerang (sebab malas nak masak menu lain hehehhe)

kerang, apalagi nak buat dengan kerang ni? BAKAR? (selalu dah), REBUS? (pun sama), tapi untuk ahad yang lepas nisah telah buat Kerang Masak Lemak.. ngeh ngeh, bila resepi ini di ajukan kpd encik suami, beliau dengan riang rianya bersetuju dgn menu tersebut :) tidak sia-sia dengan cadangan tu, walaupun kite sedia maklum . spesis ni hanya biasa didapati dalam menu Siput Masak Lemak je kan yang orang selalu buat... walaupun ia mcm tak berapa ada orang buat je kan menu ni, tapi nisah tetap gagahkan jugak memasaknya.. Ada I Kesah?? yang penting I suke tau!!!.. dan kisah Kerang Masak Lemak ini berakhir di sini, pada sesiapa yang suke sangat makan kerang, ape kate anda buat Menu ni, sedap!!!!!!!!!!!!!.. tak rugi & tak sia2..



 Hasil Kerang Masak Lemak, habis satu mangkuk kerang & kuah lemaknya enche hubby hirup..


THANKS HUBBY COZ SUDI HABISKAN SEMUANYA :)



2 comments:

  1. sedapnya lauk kerang tu... teringin nak rasa.. x per, nanti leh suh mak akak wat kan... hiks...

    ReplyDelete
  2. akak, hehe minta la mak akak masak.. ni kalo buat pedas2 lagi sedap tau.. :D

    ReplyDelete

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email