Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Saturday, February 11, 2012

ITULAH KEHIDUPAN

bila aku telah melalui kehidupan sepanjang hidup sehingga ke hari ini, aku mula terfikir bahawa kehidupan luar adalah seperti cermin diri aku sendiri.. apa yang mereka buat aku tak buat.. tak kisahlah ape jua sekalipon sesuatu yang jahat atau yang baik.. mungkin aku tak pernah mencuri. tapi semua orang tahu mencuri tu perkara yang jahat. tapi aku penah tak bertudung, maka orang yang tak bertudung pun jahat.
samakan... tempatnye tetap di neraka.
betoi tak???

tapi aku juga baik, seperti kamu yang baik... 
maka kehidupan kite sama putarannye..
cume kite tak tahu bile masanye dan dimana tempatnya.
dan bagaimana penilaian itu di buat..

maka dari cermin kehidupan itulah buat aku mencari diri aku
mencari identiti aku sendiri
masih terus perbaiki diri aku sendiri...

kerana kamu semualah cermin diri aku ini.


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!