Welcome!

Daripada Mu’awiyah RA berkata: Rasulullah SAW bersabda : “Sesiapa yang dikehendaki oleh Allah untuk memperoleh kebaikan, maka Allah membuat ia menjadi pandai dalam hal keagamaan.”

وَإِنْ تَعُدُّوْا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوْهَا
Wa in ta’udduu nikmatallah la tuhsuuhaa
"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak akan dapat mengiranya (kerana terlalu banyak)"

أَنْزَلَ اللهُ القُرْآنَ لِلنَّاس
An zalallahul quraan linnas
"Allah menurunkan Al-Quran kepada manusia"

Wednesday, February 29, 2012

grrrrr........ (geram)


dalam nisah duk sibuk sibuk memupuk sikap sabar..
sabar sabar sabar.. terhambur jugak perasaan yang rase cam nak makan orang je.. pagi tadi..
dengan pelbagai report yang perlu di settlekan hari ini .. 29hb Februari (end Month) semestinya banyak report yang perlu di update dan di emailkan kepada BA & PIC yang sepatutnya.. jari ini tak sempat nak menggerakkan mouse ke folder yang sepatutnya, tangan ini menggapai satu surat (kerja yang perlu diselesaikan secepat yang mungkin) sebab orang yang layak menandatangani Sebarang dokumen mahu balik ke kL esok malam.. maknanya .. nisah ada masa 6 jam sahaja untuk menyiapkan sebarang dokumen yang perlu beliau tandatangan (6 jam, bunyi macam lambat lagi kan.. tapi sebenarnya kalau duk fikir yg mana asasnya pon tak tahu, 6 hari pun rase kejap), tapi masalah pertama telah timbul..

1) bagaimanakah cara yang boleh di lakukan untuk menyelesaikan masalah tersebut..
2) apakah dokumen-dokumen yang perlu di lampirkan untuk beliau tandatangan
(soalan ini saye tujukan kepada Technician kat sini, dengan harapan beliau boleh bg jawapan yang sepatutnya) sebab selama ini, urusan-urusan macamni my x-bos yg settlekan.. serius memang tak tahu hujung pangkal.. tapi ape yang menggeramkan saye, bile soalan itu di ajukan kpd technician tu, dengan gaya selambanya . dia marah-marah client tu sebab menimbulkan masalah ni secara suka-suka..bebelan & rungutan salih berganti, sambil tangan beliau leka menaip screen hand phone (main game).. ade ke patut??
bagi saya, tak perlu la nak marah client tu, sebab dia ada hak untuk melakukan masalah tersebut.. lagipun ia bukanlah masalah besar, cume saye tak tahu bagaimana mahu selesaikan. bile dah dapat jalan untuk menyelesaikannya, so masalah sebesar manapun boleh settle punye.. betul tak??
berkali-kali tanye, rungutan beliau masih kedengaran, kepanasan hati  mulai terasa.. penting sangatkan game anda sehingga anda hanya tahu menghamburkan rungutan je sehingga tiada jawapan untuk selesaikan masalah ni, (dah la beberapa borang yg dia anta, die leave blank je ~ sepatutnye bukan ke die kena isi then only pass to me for record?, tu xpe lah kan.. sy bole tolong.. sebab die "sibuk" sangat kan..)..

mulalah perasaan kegeraman meresap dalam perasaan wanita setabah saye ni (huahuahua perasan pulak!!!!!!!!) , akhirnya keputusan di ambil oleh saye sendiri, iaitu CALL BRANCH LAIN untuk mendapat jawapan & penyelesaian yang sepatutnya.. hah!! masa sy tengah bercakap gan MSE tu, tahu pulak si Techniacian bangun dan duk tercangak depan saye.. (tanda tak puas hati sebb call MSE tu, takut sy ckp bukan-bukan la tu) hah tahu pon die stop main game, masa-masa tu jugak die bagi jawapan yg saye nak (macam terlambat je), pastu sibuk nak melemparkan perkataan yang kononya "saye ni kalut & tak sabar"!!!!!!  BEB!!! saye byk keje, byk menda yg nak kena settlekan hari ni sebelum kul 6pm.. TAHU TAK?????
mesti la kena kalut, kalau masalah ni settle cepat, cepatla tangan saye gapai kerja lain.. ni dari kul 9am ke 11am mengadap masalah yg sama je, tak ke buang masa??
kan bagus kalau bagitahu cara nak settle cepat2, cepat settle, cepat prepare, cepatla saye nak buat keje lain.. sebab lepas awak kuar ofis tu, awk g duk kedai kopi, melepak2, saye jugak duk depan PC ni terkebil2 bijik mata nak siapkan keje2 lain, pastu siap tinggalkan pesanan, call sana, call sini suh buat confirmation.. ateee kalau sy yang kena cal sana cal sini, ambik masa saye, keje saye bile nak siap? kang bile PIC & BA cal bising2 saye nak jawap macamana? awak ade fikir tak? bile saye start "tarik muka" dah die kate saye "celaka".. huh!!!! patut ke?? ikutkan hati geram ni, sungguh nak hentak2 kepala die dengan puncher ni tau.. tapi.. lebih baik saye diam menahan marah~~~ nasib baik saye bukan jenis marah berpanjangan, boleh jugak sy gelak dalam muncung2 tu, nasib baik sye marah tak terhambur kata-kata kesat, kalau tak dah lama die dapat dengar "kata-kata indah" dari mulut saye ni!!!!!!


Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

No comments:

Post a Comment

Welcome To Teratak Chenta Nisah Idham
terima kasih ye tinggalkan komen (^_~)
InsyaAllah, akan menyusuri jejak anda.
Take Care Beware Any Where !!

Follow by Email